۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۶۲۹۸۰
به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن؛

نشست های هفتگی انس با قرآن در مدارس علمیه مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان گفت: نشست های هفتگی انس با قرآن با محوریت حفظ کلام وحی در مدارس علمیه برادران مشهد برگزار می شود.
نشست های هفتگی انس با قرآن در مدارس علمیه مشهد برگزار می شود

 حجت الاسلام محمدرسول رمضانی، مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اعلام این خبر افزود: این طرح که با هدف انس طلاب علوم دینی با قرآن و ترغیب هرچه بیشتر آنان نسبت به حفظ کلام خدا برنامه ریزی شده است، از پنجم اردیبهشت ماه، روزهای چهارشنبه هر هفته پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مدارس اجرا می شود.

 

وی افزود: در این نشست ها ضمن قرائت قرآن کریم، حافظان قرآن مدرسه میزبان، توسط اساتید حاضر مورد ارزیابی قرار گرفته و نکات لازم در این زمینه به آنان یادآوری می شود.

 

مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان با اشاره به سایر برنامه های این دفتر جهت حفظ قرآن، ابراز داشت: طرح حفظ کل قرآن کریم نیز از سال گذشته به صورت حضوری و غیر حضوری در مدارس علمیه برادران مشهد آغاز شده است.

 

 

حجت الاسلام محمدرسول رمضانی با اشاره به حضور 300 تن از طلاب حوزه علمیه مشهد در طرح حفظ کل قرآن کریم، اضافه کرد: بخش حضوری این طرح دو روز در هفته در مدرسه علمیه امام صادق(ع) مشهد برگزار می شود و در بخش غیرحضوری نیز، اساتید به صورت تلفنی و ارائه ماهانه با طلاب در ارتباط هستند.

 

وی یادآور شد: طرح انس با قرآن در ماه جاری به ترتیب در مدارس امام محمدباقر(ع)، موسی بن جعفر(ع)، امام حسن عسگری(ع) و امام خمینی(ره) و طی ماه های آینده در سایر مدارس اجرا خواهد شد./930/ت303/ب

ارسال نظرات