۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۶۲۶۸۶
در واکنش به نقض حقوق مسلمانان در آمریکا؛

چین: واشنگتن حق ندارد قاضی بین المللی باشد

خبرگزاری رسا ـ درحالی که مسلمانان در کشورهای غربی و برخی از کشورهای دیگر در وضعیت نامناسب به سر می برند، آمریکا و چین در گزارش هایی انگشت اتهام را درباره نقض حقوق بشر به سمت همدیگر گرفتند.
آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دولت چین امروز در پاسخ به انتقادهای آمریکا در زمینه حقوق بشر تأکید کرد که ایالت متحده آمریکا بهتر است به جای انتقاد از دیگران مشکلات خود را حل کند، چرا که حق ندارد قاضی بین المللی باشد.


دولت چین افزود: واشنگتن از شهروندانش جاسوسی می کند، سیاست تبعیض علیه زنان و اقلیت ها را دنبال می کند و از گسترش سلاح های گرم جلوگیری نمی کند.


چین درحالی این گزارش را منتشر می کند که آمریکا هفته گذشته در گزارش سالیانه اش درباره حقوق بشر در مناطق مختلف جهان آورده است: سرکوب و ظلم در چین به ویژه در حق مدافعان حقوق بشر و ساکنان تبت و منطقه شینگیانگ که اکثریت مسلمان هستند، امرعادی است.


چین در گزارش طولانی خود با دفاع از خود می گوید: این گزارش ها پر از مشاهدات اشتباه است.


در این گزارش آمده است: آمریکا از وضعیت حقوق بشر فاجعه آمیزش، غافل بوده و کلمه ای در این باره نیاورده است.


چین تاکید می کند: سرویس امنیت ملی آمریکا، مکالمات تلفنی را شنود می کند و پیام های الکترونیکی را رصد می کند؛ پلیس آمریکا از قدرتش سوء استفاده می کند.


براساس این گزارش، تعداد زنان آمریکایی قربانی خشونت خانواده و تجاوز جسنی در سال 2012 افزایش یافته است.


چین همچنین با اشاره به وضعیت اقلیت ها به ویژه مسلمانان عنوان می کند: با وجود تشدید اهانت ها و حمله ها علیه مسلمانان در آمریکا، تبعیض دینی به سرعت افزایش می یابد


دولت چین در این گزارش به فراهم نبودن امنیت شخصی شهروندان و کشتار های جمعی به خاطر آزادی سلاح گرم اشاره کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات