۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۶۱۱۱۶
در سالروز کشتار دیر یاسین؛

حماس و جهاد اسلامی: نبرد با دشمن تا آزادی کامل اراضی اشغالی ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در سالروز جنایت هولناک صهیونیست‌ها در روستای دیریاسین تاکید کردند که نبرد با دشمن صهیونیستی تا آزادی کامل اراضی اشغالی ادامه دارد.
جنايت صهيونيستها در ديرياسين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خضر حبیب از رهبران جهاد اسلامی تأکید کرد که نبرد با دشمن صهیونیستی تا زمان ریشه‌کنی این غده سرطانی از قلب امت و فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی به اراضی خود، ادامه دارد.

 

وی گفت که کشتار دیر یاسین تجسم ماهیت تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین است.

 

حبیب اظهار داشت: هدف رژیم اشغالگر اسرائیل با ارتکاب جنایت دیر یاسین و دیگر جنایت‌های خود علیه ملت فلسطین، ایجاد رعب و وحشت در میان فلسطینیان به منظور مهاجرت اجباری صاحبان اصلی اراضی فلسطینی است.

 

وی تصریح کرد: ملت فلسطین ممکن نیست که این جنایت‌ها را فراموش کند و درگیری با اشغالگران تا زمان آزادی کامل اراضی اشغالی ادامه دارد و ملت فلسطین امروز به بازگشت به سرزمین و وطن خود بیشتر پایبند است.

 

شیخ حبیب از موسسات بین‌المللی و همه حقوقدانان خواست تا رهبران رژیم اشغالگر را که مرتکب جنایت دیریاسین و دیگر جنایت‌ها شده‌اند، محاکمه کنند.

 

حماس: ملت مبارز فلسطین هرگز این جنایت را به فراموشی نخواهد سپرد

 

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز گفت: کشتار دیریاسین که در جریان آن 300 فلسطینی اعم از زن و مرد و کودک به دست گروهک های صهیونیستی به خاک و خون کشیده شدند گواهی بر تداوم اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه سرزمین و ملت و مقدسات ما باقی خواهد ماند.

 

وی افزود: ملت مبارز فلسطین هرگز این جنایت را به فراموشی نخواهد سپرد و دشمن صهیونیستی را نخواهد بخشید و به خون شهدا وفادار خواهد ماند.

 

الرشق ضمن درخواست مجازات سران تل آویو به عنوان جنایتکاران جنگی در دادگاه های بین المللی، تاکید کرد: جنایات رژیم اشغالگر قدس و کشتارهای وحشیانه ای که به راه انداخت، هرگز مشمول زمان نمی شود.

 

این مقام بلند پایه حماس یادآور شد: اکنون 65 سال از این کشتار هولناک می گذرد، ولی ملت فلسطین همچنان به پایداری خود ادامه می دهد و از اصول و آرمان های ملی خود حراست می کند و این کشتارها و طرح های تجاوزکارانه اسرائیل هرگز اراده این ملت را تضعیف نخواهد کرد.

 

وی ضمن دعوت فلسطینیان به ادامه پایداریشان و مقابله با اشغالگران صهیونیست، گروه های فلسطینی را به وحدت رویه در عرصه مبارزه و مقاومت و تکیه بر راهبرد یکپارچه مبتنی بر حراست از اصول و آرمان های ملی و مقاومت به عنوان یگانه راه آزاد سازی سرزمین و مقدسات فرا خواند.

 

الرشق سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب و امت های عربی و اسلامی را به عمل به وظایف خطیر خود در زمینه دفاع از ملت فلسطین ترغیب نمود.

 

صبح روز 9 آوریل 1948 گروهک‌های یهودی به روستای دیر یاسین واقع در غرب قدس اشغالی حمله کردند. دو سازمان ارگون به رهبری «مناخیم بیگن» نخست‌وزیر اسبق اسرائیل و اشترن لیحی به رهبری «اسحاق شامیر» جانشین بیگن در نخست‌وزیری، در این جنایت هولناک که طی آن نزدیک به 250 فلسطینی قتل عام شدند، مشارکت داشتند./980/ب101/د

ارسال نظرات