۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۶۱۱۰۸

برگزاری نمایشگاه محمد رسول الله در مدینه منوره

خبرگزاری رساـ نمایشگاه «محمد رسول الله» در کنار مسجد شریف نبوی به مناسبت انتخاب مدینه منوره به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2013 برپا شد.
مدينه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نمایشگاه «محمد رسول الله » در کنار مسجد شریف نبوی با حضور مسؤولان حکومتی عربستان، هنرمندان، اندیشمندان فکری و دینی جهان و حجاج بیت الحرام برپا شد.

 

دبیرخانه وزارت ارشاد عربستان به دلیل انتخاب مدینه منوره به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال  2013،  رویدادهای تاریخی، مجسمههای باستانی و تابلوهای تاریخی که روایتگر قطعاتی از تاریخ است را به تصویر کشید.

 

در این نمایشگاه بیش از 150 تابلوی تاریخی ارائه شد که در آن‎ها سیره نبوی، ولادت، نسب شریف، صفات اخلاقی، ارتباط پیامبر با خداوند، ارتباط با اهل بیت(ع)، اسامی و تعداد همسران و فرزندان و همچنین هجرت از مکه به مدینه به نمایش درآمده است.

 

صلاح بن عبدالعزیز سلامه، معاون دبیرکل سازمان بین الملل و رییس کمیته برگزاری این نمایشگاه به مناسبت انتخاب مدینه منوره به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2013 تصریح کرد: تابلوهای به نمایش گذاشته شده شامل متونهایی از احادیث صحیح است که سیره پیامبر و منزلت والای او را برای جهانیان بیان می کنند.

 

وی گفت: دبیرخانه وزارت ارشاد بیش از 100 دستگاه هدفون با زبانهای انگلیسی، فارسی، عربی، ترکی، اردو، اندونزی و فرانسه برای بازدیدکنندگان که می خواهند آثارهای صوتی را بشنوند، فراهم کرده است./9456/ب902/د

ارسال نظرات