۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۶۱۰۹۸
در قم؛

مراسم بزرگداشت علامه الفضلی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت درگذشت اندیشمند جهان اسلام و دانشمند شیعه عربستان «آیت الله حاج شیخ عبدالهادی الفضلی» مراسم بزرگداشتی در قم برگزار می‌شود.
مسجد اعظم قم

به گزارش خبرگزاری رسا به مناسبت درگذشت اندیشمند بزرگ جهان اسلام و دانشمند سترگ شیعه عربستان «آیت الله دکتر حاج شیخ عبدالهادی الفضلی» مراسم بزرگداشتی در قم برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور علما، فضلا و طلاب داخلی و خارجی، روز چهارشنبه بیست و یکم فروردین سال 92 بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم برگزار خواهد شد و «آیت‌الله محسن اراکی» در آن به ایراد سخن خواهد پرداخت.

مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، دفتر مقام معظم رهبری در قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی، نمایندگی مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت، جامعة المصطفی(ص) العالمیة و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی میزبانان این مراسم هستند.

آیت‌الله علامه دکتر شیخ عبدالهادی فضلی از دانشمندان برجسته شیعه عربستان بود که روز یکشنبه هیجدهم فروردین ماه در سن 88 سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی سال‌ها در محضر اساتیدی همچون حضرات آیات «حکیم»، «خویی»، «آل راضی»، «مظفر» و «سید محمدباقر صدر» شرکت کرد و تحصیلات دانشگاهی خود را نیز در دانشگاه‌های نجف و بغداد انجام داد.

از این دانشمند بزرگ بیش از 60 جلد کتاب و شاگردان فراوانی به یادگار مانده است؛ همچنین تلاش‏های وی در زمینه وحدت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها الگویی ماندگار است./993/د102/ع

ارسال نظرات