۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۶۰۸۹۲

یکی از علمای شیعه عربستان درگذشت

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان، شب گذشته دار فانی را وداع گفت و پیکر وی روز سه شنبه در قبرستان شهر سیهات به خاک سپرده می‎شود.
آيت الله شيخ عبدالهادي الفضلي از علماي فقيد عربستان عيادت رهبر معظم انقلاب از آيت الله فضلي از علماي عربستان عيادت رهبر معظم انقلاب از آيت الله فضلي از علماي عربستان عيادت رهبر معظم انقلاب از آيت الله فضلي از علماي عربستان عيادت رهبر معظم انقلاب از آيت الله فضلي از علماي عربستان عيادت رهبر معظم انقلاب از آيت الله فضلي از علماي عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از والفجر، آیت الله عبدالهادی الفضلی از علمای شیعه عربستان که سالهاست از بیماری رنج می‎برد، شب گذشته در بیمارستانی در این کشور دار فانی را وداع گفت.

 

وی که به دلیل وخامت وضع جسمانی از روز شنبه در بیمارستان بستری شده بود، شب گذشته به دیدار حق شتافت و قرار است فردا در قبرستان شهر سیهات به خاک سپرده شود.

 

آیت الله فضلی در سال 1935 میلادی در عراق متولد شد و دروس مقدماتی حوزه علمیه را در این شهر و تحت نظر پدرش آیت الله میرزای محسن فضلی گذراند.

 

وی زمانی که 14 سال سن داشت به نجف اشرف مهاجرت کرد و دروس عالی حوزه را نزد علمایی نظیر حضرات آیات ابوالقاسم خوئی، سید محسن حکیم و شهید محمدباقر صدر فرا گرفت.

 

این عالم همچنین از تحصیلات دانشگاهی نیز غافل نشد و مدرک فوق لیسانس رشته ادبیات عرب را از دانشگاه بغداد به دست آورد و در دانشگاه فقه به عنوان استاد و عضو هیأت علمی مشغول به فعالیت شد.

 

آیت الله فضلی در سال 1391 هجری قمری به عربستان رفت و در دانشگاه های اسلامی این کشور به تدریس نحو و صرف پرداخت و توانست دکترای صرف و نحو را از دانشگاه قاهره به دست آورد.

 

وی در یکی از سفرهای خود به ایران به دلیل کسالت در یکی از بیمارستانها منتقل شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی از او عیادت کردند.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن بوسیدن روی شیخ عبدالهادی الفضلی، به تعریف و تمجید از ایشان پرداختند. ایشان همچنین دست راست این عالم را گرفته و فرمودند: این دست راست ایشان، خیلی خدمت کرده است./980/ب902/د

ارسال نظرات