۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۶۰۷۲۶

ظرفیت پذیرش حوزه علمیه سفیران هدایت خوزستان اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز گفت: در سال جدید تحصیلی بیش از 200 نفر در مدارس علمیه سفیران هدایت خوزستان به تحصیل علوم دینی خواهند پرداخت.
حجت الاسلام سيد جعفر موسوي 
مدير حوزه علميه سفيران هدايت اهواز

حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ظرفیت پذیرش این حوزه علمیه در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: با توجه با افزایش فضای آموزشی در سال جدید بیش از 100 نفر در مدارس علمیه سفیران هدایت پذیرش خواهند شد.

وی با بیان این که پنج مدرسه علمیه سفیران هدایت در استان خوزستان وجود دارد گفت: پیش بینی می شود در هر مدرسه علمیه بیش از 30 طلبه پذیرش شود.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز در ادامه به مهلت ثبت نام علاقه مندان در حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: در ابلاغی که از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور شده تا 31 فروردین ماه علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه قم و انتخاب حوزه علمیه سفیران هدایت ثبت نام خود را انجام دهند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که بیش از 200 نفر در سال تحصیلی در مدارس علمیه سفیران هدایت خوزستان به فراگیری علوم حوزوی خواهند پرداخت، اظهار داشت: از فعال ترین و قدیمی ترین مدارس علمیه سفیران هدایت در استان حوزه علمیه ولی عصر(عج) کلانشهر اهواز است که بیشتر طلاب سطوح بالا در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز به آموزش تخصصی تفسیر قرآن کریم به طلاب اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین دروس طلاب در مدارس علمیه سفیران هدایت آموزش تفسیر قرآن کریم به صورت تخصصی است.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر نقش قرآن کریم در تحکیم استعداد و اعتقاد طلاب تصریح کرد: در طول تاریخ مشاهده شده کسانی که با قرآن مأنوس می شوند به یقین به آرامشی توأم با معنویت دست می یابند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که آموزش دیدن و تسلط طلاب به خطابه و سخنرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است تأکید کرد: در طول دوره کارشناسی تبلیغ، طلاب باید چهار واحد ویژه خطابه را بگذرانند تا به این مهم تسلط بیشتری یابند.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز با بیان این که حوزه علمیه سفیران هدایت خوزستان تاکنون بیش از 300 نفر فارغ التحصیل داشته است، ابراز داشت: 97 درصد فارغ تحصیلان مدارس علمیه سفیران هدایت استان مشغول به فعالیت های تبلیغی و فرهنگی هستند./9458/ت302/ب

ارسال نظرات