۰۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۶۰۴۵۶
دوربین اول؛

5 دوربین شکسته (1) + فیلم

خبرگزاری رسا_پنج دوربین شکسته اثرتامل برانگیز عماد برناط ,کشاورزی است که در روستای بلعین در فلسطین اشغالی زندگی می کند. زندگی هر روزه در سرزمین های اشغالی را تا حدودی می توان از دریچه دوربین وی دریافت.
5 دوربين شکسته
به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ پنج دوربین شکسته اثرتامل برانگیز عماد برناط ,کشاورزی است که در روستای بلعین در فلسطین اشغالی زندگی می کند. زندگی هر روزه در سرزمین های اشغالی را تا حدودی می توان از دریچه دوربین وی دریافت. 
داستان این اثر مستند در روستایی می گذرد که بر اثر تجاوز مکرر صهیونیستها حالا دیگر در نزدیکی شهرکهای یهودی قرار گرفته. وقایع زندگی اهالی روستا را عماد برناط با دوربینش ثبت می کرده که بر اثر حمله سربازان اسرائیلی دوربین می شکند و او دوربینی دیگر تهیه کرده و کارش را ادامه می دهد و باز حمله ای دیگر و شکسته شدن دوربینی  دیگر و... قصه همین طور ادامه می یابد تا 5 دوربین. وی آنچه از مظلومیت فلسطینی ها ثبت شده  را در این اثر مستند به ما نشان می دهد.
البته این که چطور این فیلم به اسکار راه می یابد و نامزد جایزه بهترین فیلم مستند می شود جای بحث دارد. فراموش نکرده ایم که بنیان گذاران اسکار، صاحبان استودیوهای بزرگ هالیوود، یهودی بودند و همین حالا هم جدای از شمار زیاد یهودی هایی که در میان 6000 رای دهنده مراسم اسکار هستند، صهیونیستها نفوذ زیادی بر این مراسم دارند و نظری کوتاه به فیلمهایی که در این سالها جایزه اسکار را دریافت کرده اند گواهی است برتاثیر صهیونیستها بر این فستیوال.
درفستیوال اسکارامسال گویا این فیلم را اثری از اسرائیل معرفی کردند و همین که تهیه کننده ای یهودی به تهیه این فیلم پرداخته نیز محل تامل است.
دوربین اول:

ادامه دارد...

/9161/خ

ارسال نظرات