۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۶۰۴۱۱
خطیب جمعه قطیف عربستان:

کلیسا باید نقش مهمی در مواجهه با ظلم استکبار جهانی ایفا کند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان با اشاره به انتخاب پاپ جدید واتیکان خواستار بهره گیری مراکز دینی در جهان اسلامی از الگوی کلیسا در نظم و نکات مثبت آن شد.
حجت الاسلام صفار خطيب قطيف عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، امام جمعه قطیف عربستان، خاطر نشان ساخت: مراکز دینی در جهان اسلامی  باید با استقلال و شفافیت به مقابله با انحرافات و فساد داخلی بپردازند.

وی گفت: مراکز دینی امروزه در برابر چالش های بسیاری قرار دارند و این چالش ها از فشارهای سیاسی نشأت می گیرد؛ از این رو مراکز دینی باید نقش تأثیرگذاری در تغییر نظام حکومتی کشورهای اسلامی داشته باشند.

حجت الاسلام صفار تصریح کرد: امروزه مردم همچنان که از دولت های خویش خواستار شفافیت هستند از مؤسسات و مراکز دینی نیز همین مسأله را مطالبه می کنند تا اعتماد مردم نسبت به آن ها از دست نرود.

وی با بیان اینکه از دست دادن اعتماد مردم برای علمای دینی ضرر بزرگی برای آنها است، خاطر نشان ساخت: برخی از علمای دینی به جای هدایت مردم در مسیر حق، آن ها را به سمت طایفه گرایی سوق می دهند که این به نوعی سوء استفاده از اعتماد مردم است.

خطیب جمعه قطیف عربستان با اشاره به انتخاب پاپ جدید واتیکان خواستار بهره گیری مراکز دینی در جهان اسلامی از الگوی کلیسا در نظم و نکات مثبت آن شد.

حجت الاسلام صفار تأکید کرد: مشترکات بین مراکز دینی اسلامی وکلیسا در مسائل معنوی و اخلاقی و مقابله با فساد اخلاقی و جلوگیری از فروپاشی  نظام خانواده در جامعه و مقابله با ماتریالیسم در جهان یکی هستند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه انتخاب پاپ جدید واتیکان یک موضع گیری مثبتی نسبت به اسلام و همبستگی و اتحاد  میان ادیان داشته باشد، خاطرنشان ساخت: کلیسا باید نقش مهمی در مواجهه با ظلم استکبار جهانی به ملت ها، به ویژه مردم فلسطین ایفا کند./9456/ب903/ک

ارسال نظرات