۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۵۹۸۴۰

نشست تازه مسلمان‎شده‎های هندی در دهلی نو برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ تازه مسلمان‎شده‎های هندی با تشکیل جلسه‎ای در دهلی نو، پایتخت این کشور به بیان تجربیات خود به دیگران پرداختند.
همايش تازه مسلمان‎شده‎هاي هندي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "آن اسلام"، تازه مسلمان‎شده‎های هندی در دهلی نو گرد هم آمده و به بیان تجربیات خود در زمینه مشکلات به وجود آمده پس از مسلمان شدن خود پرداختند.


یکی از این افراد به پایگاه خبری "آن اسلام" گفت: وقتی مسلمان می‎شوی و والدین، برادران‌، خواهران و سایر اعضای خانواده به همراه دوستانت تو را ترک می‎کنند، شرایط زندگی خیلی دشوار می‎شود.


حدود 50 تازه مسلمان‎شده هندی به دعوت مرکز "دعوت اسلامی" که در دهلی نو مستقر است گرد هم آمدند تا تجربیاتشان را در همین زمینه به اشتراک بگذارند.


تعداد زیادی از امامان جماعت مساجد و مدیران مدارس اسلامی و سایر نهادهای آموزشی از سراسر هند نیز در این نشست حضور داشتند.


محمد عمر گتام، مدیر مرکز "دعوت اسلامی" در بیان دلایل برگزاری این نشست، گفت: یکی از اهداف این همایش حمایت اجتماعی از تازه مسلمان‎شده‎ها در هندوستان است تا آنان تصور نکنند که پس از مسلمان شدن تنها شده‎اند.


وی تأکید کرد که یکی دیگر از اهداف این همایش نیز نشان دادن این حقیقت است که مردم با میل و رغبت مسلمان می‎شوند و هیچ زور و اجباری در این زمینه وجود ندارد.


160 میلیون نفر از جمعیت یک میلیارد و صد میلیون نفری هندوستان را مسلمانان تشکیل می‎دهند.


هندوستان پس از اندونزی و پاکستان، بیشترین جمعیت مسلمانان را در دنیا داراست. کارشناسان تخمین می‎زنند که حدود 90 میلیون شیعه نیز در این کشور زندگی می‎کنند./990/ب902/د

ارسال نظرات