۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۱۵۹۵۸۱

نماینده آیت‎الله سیستانی خواستار ثبت جنایت‌های رژیم بعث شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا از حکومت عراق خواست قبرهای دسته‌جمعی این کشور که حاصل جنایت‌های رژیم سرنگون شده صدام حسین است را به ثبت برسانند.
حجت الاسلام عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت‌الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد با اشاره به کشف قبرستان دسته جمعی جدید درعراق از حکومت این کشور خواست جنایت‌های رژیم بعث را ثبت کند.

 

وی افزود: تاکنون بیش از 134 قبرستان دسته جمعی و 3180 شهید در این قبرها کشف شده‎اند که عدد بسیار بالایی است.

 

خطیب جمعه کربلا تصریح کرد: این قبرستان‌ها و پیکرهای مدفون در آن حاصل جنایت‌های صدام حسین و رژیم جنایتگرش است که باید از سوی حکومت عراق به ثبت برسند تا دیگر کسی نتواند آن را انکار کند.

 

حجت الاسلام کربلایی با محکومیت انفجارهای تروریستی عراق خاطر نشان کرد: تدابیر امنیتی و تلاش‌های اطلاعاتی باید افزایش یابد تا از تکرار این انفجارها جلوگیری شود.

 

وی ادامه داد: تعداد زیادی از تروریست‌ها پس از اجرای انفجارها بازداشت می‌شوند، اما این کافی نیست و باید درصدد پیشگیری از این جنایت‌ها شد تا تروریست‎ها پیش از ارتکاب جرم بازداشت شوند.

 

نماینده آیت‌الله سیستانی در ادامه خواستار حضور پرشکوه مردم در انتخابات شوراهای استانی و انتخاب فرد اصلح شد.

 

وی اظهار داشت: مردم با استفاده ازتجربه‌های قبلی و بدون توجه به وابستگی‌های حزبی و طایفه‌ای به فردی رأی دهند که صلاحیت تصدی پست‌های حکومتی را داشته باشد و برای حل مشکلات مردم تلاش کند./980/ب901/د

ارسال نظرات