۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۵۹۳۱۰
رییس جمهور روسیه خبر داد؛

تدریس علوم اسلامی در دانشگاه‎های روسیه در آینده نزدیک

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور روسیه از تصمیم این کشور برای تدریس دروس اسلامی در سطح لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه‎های این کشور خبر داد.
مسلمانان روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری ان اسلام، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه اعلام کرد که تدریس دروس اسلامی در سطح لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه‎های این کشور تا سه ماه آینده عملی می‎شود.


تصمیم اخیر دولت روسیه بحث‎های فراوانی در میان مدافعان و مخالفان تدریس علوم اسلامی در دانشگاههای روسیه به همراه داشته است.


دمیر گیزاتولین، جانشین شورای مسلمانان روسیه و سیبری در تایید این طرح گفت: در صورت عملی شدن چنین طرحی، دیگر لازم نیست دانشجویان برای تحصیل در علوم اسلامی به خارج از کشور بروند.


در حال حاضر علوم اسلامی در هیچ موسسه آکادمیک یا دانشگاهی در روسیه تدریس نمی‎شود و این طرح، مشکلات علاقه‎مندان به تحصیل در چنین رشته‎هایی را مرتفع خواهد کرد.


حدود 23 میلیون مسلمان در فدراسیون روسیه زندگی می‎کنند که اکثر آنان در شمال منطقه قفقاز و جمهوری‎های جنوبی چچن، اینگوشتیا و داغستان زندگی می‎کنند.


اسلام دومین دین بزرگ در روسیه محسوب می‎شود و مسلمانان حدود 15 درصد از جمعیت صد و چهل و پنج میلیون نفری اکثرا مسیحی این کشور را تشکیل می‎دهند./990/ب903/د

ارسال نظرات