۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۵۹۲۵۳

رسوایی‌های اخلاقی کلیسا در دستور کار نشست کاردینال‌ها

خبرگزاری رسا ـ رسوایی اخلاقی کشیشان در جلسه روز گذشته انتخاب پاپ جدید مورد بررسی قرار گرفت.
جلسه انتخاب پاپ جديد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ‌در دومین روز جلسه مقدماتی کاردینال‌ها در واتیکان برای تعیین پاپ جدید، مسأله ادعاهای مربوط به فساد مالی و انتشار اسناد محرمانه واتیکان نیز در دستور کار آن قرار داشت.

 

کاردینال شون پاتریک اومالی، اسقف اعظم کلیسای بوستون با اشاره به این که موضوع انتشار اسناد محرمانه واتیکان، مدتها در رأس اخبار بود گفت: نمی‌دانم که پرداختن به این موضوع تا چه حد به دستور کار اجلاس کاردینال‌ها مربوط می‌شود. امیدوارم که کاردینال‌ها اطلاعات خود را با یکدیگر تبادل کنند، زیرا اتخاذ یک تصمیم مهم برای ما اهمیت زیادی دارد.

 

از سال 2002 کلیسای کاتولیک ناچار شد تا به سکوت خود درباره رسوایی‌‎های اخلاقی در کلیسا پایان دهد. چارلز سیسکلونا، نماینده‌ای که سالها مسؤول بررسی موارد سوءاستفاده جنسی در واتیکان بود به روزنامه آلمانی فرانکفورترآلگماینه گفت که این موارد برای او مانند نوعی سونامی بودند.

 

5تن از 115 کاردینالی که قابلیت برگزیدن پاپ و یا برگزیده شدن بعنوان پاپ جدید را دارند، در جلسات مشورتی حاضر نبودند.

 

اما با غیبت 5 کاردینال که حضور آنها برای تشکیل جلسه مهم و اصلی تعیین پاپ جدید ضروری است، تاریخ برگزاری این جلسه و این که بالاخره چه کسی ممکن است شانس بیشتری برای دستیابی به این سمت را داشته باشد، همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

کاردینال جان اونایکان، اسقف اعظم کلیسای ابوجای نیجریه که از او به عنوان یکی از نامزدهای بالقوه برای رهبری کاتولیکهای جهان و همچنین متخصص گفتگوی اسلام و مسیحیت یاد می‌شود، در این باره گفت: ما مردان ایمان هستیم و ترسی نداریم. ما خیلی خوشحالیم و معتقدیم که همه چیز خوب پیش خواهد رفت. ما به خدا اعتقاد داریم.

 

انتظار می رود با حضور 5 کاردینال غایب در روزهای آینده، جلسه سرنوشت ساز تعیین پاپ جدید، هفته آینده برگزار شود./980/ب102/د

ارسال نظرات