۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۵۹۱۵۸
میلیاردر معروف آمریکایی پیش‎بینی کرد؛

اتحادیه اروپا مانند شوروی متلاشی می‎شود

خبرگزاری رسا ـ جورج سورس، میلیاردر معروف آمریکایی با اشاره به سیاست‎های اشتباه اقتصادی در شوروی سابق پیش‎بینی کرد که اتحادیه اروپا نیز مانند شوروی کمونیستی متلاشی می‎شود.
جورج سورس

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، جورج سورس، میلیارد معروف آمریکایی و طراح بسیاری از انقلاب‎های رنگین در جمهوری‎های سابق شوروی، هشدار داد که اتحادیه اروپا نیز به سرنوشتی مشابه شوروی کمونیستی دچار شده و متلاشی می‎شود.


سورس که در یک مصاحبه تلویزیونی سخن می‎گفت از سیاست‎های اقتصادی اتحاد جماهیر شوروی سابق انتقاد و پیش‎بینی کرد که اتحادیه اروپا نیز در صورت ادامه سیاست‎های کنونی به سرنوشت این کشور دچار شود.


وی گفت: تأکید اتحادیه اروپا بر پول واحد اروپایی (یورو) تنها سبب تشدید مشکلات سیاسی و اجتماعی این اتحادیه شده و آن را در معرض فروپاشی قرار می‎دهد.


اتحاد جمهوری‎های سوسیالیستی شوروی، اولین و بزرگترین حکومت کمونیستی دنیا در بیست و ششم دسامبر سال 1991 میلادی به طور رسمی متلاشی و به 15جمهوری مستقل تقسیم شد.


امام خمینی (ره) در اولین روز از سال 1989 میلادی و در نامه‎ای به میخائیل گورباچف، دبیرکل وقت حزب کمونیست، سقوط نظام کمونیستی را پیش‎بینی کرده بود و از وی خواسته بود که به سیاست‎های ضد اسلامی خود خاتمه دهد./990/
ب902/د

ارسال نظرات