۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۵۸۸۴۰

ناتو قتل 2 کودک افغان از سوی سربازان این نیرو را تأیید کرد

خبرگزاری رسا ـ فرماندهی ناتو در افغانستان تأیید کرد که سربازان این نیرو 2 کودک افغان را با شلیک گلوله به قتل رساندند، اما مدعی شد که این حادثه عمدی نبود.
کودکان افغان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه لبنانی دیلی استار، فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان تایید کرد که سربازان این نیرو، دو کودک افغان را در عملیاتی در جنوب افغانستان به قتل رساندند.


این حادثه در استان جنوبی اروزگان رخ داد و ناتو مدعی شده است که نیروهای آن اشتباهی به سوی این دو کودک افغان آتش گشودند.


جوزف دانفورد،‌ فرمانده آمریکایی نیروهای ایساف (نیروهای بین‎المللی حاضر در افغانستان) در اطلاعیه‎ای مدعی شد: این دو کودک افغان در جریان عملیاتی در استان اروزگان با شورشیان اشتباه گرفته شده و به همین علت به سوی آنان تیراندازی صورت گرفت.


وی افزود: من با خانواده‎های این دو کودک که کشته شده‎اند ابراز همدردی کرده و از آنان شخصا معذرت‎خواهی می‎کنم. این دو کودک زمانی کشته شدند که نیروهای ائتلاف تصور کردند در حال تیراندازی به سوی شورشیان هستند.


منابع خبری اعلام کرده‎اند که ظاهرا نظامیان استرالیایی مسؤول این حادثه‎ای بودند.

 

در سال‎هایی که از حضور نیروهای خارجی در افغانستان می‎گذرد موارد بی‎شماری از کشتار غیرنظامیان افغان از سوی سربازان خارجی گزارش شده است.


چندی پیش نیز حامد کرزای، رییس جمهور افغانستان از آمریکا خواست نیروهای ویژه خود را به دلیل شکنجه غیرنظامیان از یکی از استان‎های این کشور خارج کند./990/ب902/د

ارسال نظرات