۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۵۸۶۹۳

رشد چشمگیر اسلام در پاپوآ گینه نو

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان مسائل مذهبی اعلام کردند که رشد اسلام در پاپوآ گینه نو که کشوری کوچک در همسایگی استرالیا است در سال‎های اخیر فوق‎العاده بوده است.
پاپوآ گينه نو

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری پیام اسلام، منابع مذهبی محلی اعلام کردند که رشد اسلام در کشور پاپوآ گینه نو در قاره اقیانوسیه و همسایگی استرالیا در سال‎های اخیر چشمگیر بوده است.


فرانکو زوکا، کشیش مبلغ مسیحی در پاپوآ گینه نو و اسلام شناس گفت: اسلام به طور رسمی از سال 1983 میلادی و با به رسمیت شناخته شدن جامعه اسلامی پاپوآ گینه نو به این کشور وارد شد.


وی افزود: از آن زمان تاکنون، مسلمانانی که از کشورهای بیگانه وارد پاپوآ گینه نو شده‎اند در این کشور مشغول به کار شده‎ و هر ساله بر تعداد آنان افزوده می‎شود.


این کشیش و اسلام‎شناس مسیحی خاطرنشان کرد: در سال 1986 میلادی تنها چهار مسلمان در پاپوآ گینه نو زندگی می‎کردند، سال 1990 این تعداد به 440 نفر و در سال 2000 به هفتصد و پنجاه و شش نفر رسید که در تمامی استانهای کشور پراکنده هستند.


طبق آماری که مرکز اسلامی پورت مورسبی ارائه کرده است چهار هزار مسلمان در پاپوآ گینه نو سکونت دارند.


مسلمانان پاپوآ گینه نو در حال حاضر پانزده مرکز اسلامی در این کشور در اختیار دارند که در آن به آموزش قرآن و تعالیم اسلامی به جوانان مسلمان می‎پردازند.

 

گفتنی است پاپوآ گینه نو کشوری واقع در اقیانوس آرام و قاره اقیانوسیه است که در شمال استرالیا و شرق اندونزی قرار دارد و پایتخت آن پورت مورسبی است. این کشور شش میلیون و سیصد هزار نفر جمعیت دارد و در سال 1975 میلادی استقلال خود را از استرالیا به دست آورد./990/ب902/د

ارسال نظرات