۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۵۸۵۸۲
خانواده‎های عربستانی خواستار شدند؛

محاکمه مفتیان وجوب جهاد در عراق و سوریه

خبرگزاری رسا ـ خانواده‌های عربستانی خواستار محکومیت مفتیان افراطی و معتقد به وجوب جهاد در عراق، افعانستان و سوریه شدند.
علماي وهابي عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خانواده‌های عربستانی که فرزندانشان در عراق به جرم اعمال تروریستی بازداشت شده‌اند، خواستار محکومیت مفتیان فتنه‌گر سعودی شدند.

 

این خانواده‌ها که فتوای مفتیان افراط گرا را دلیل حبس فرزندانشان می‌دانند از مراجع قضایی عربستان سعودی خواستند که با ایجاد یک راهکار قانونی، مانع تکرار این فتواها از سوی مفتیان فتنه‌گر در سوریه شوند.

 

در همین راستا عبدالرحمن اللاحم، حقوقدان سعودی با اشاره به عدم وجود بند قانونی برای مجرم شناختن این مفتیان، خاطر نشان کرد: امروزه به دلیل نبود راهکار قانونی تنها به واسطه فتواهای نقیض از سوی مفتیان معتدل با این فتواها مقابله صورت می‌پذیرد.

 

وی ادامه داد: محکومیت این مفتیان از سوی خانواده‌های کشته‎شدگان و بازداشت‎شدگان به دلیل عدم وجود راهکار قانونی، بسیار دشوار است.

 

پاین حقوقدان عربستانی با انتقاد از عدم وجود شفافیت برای مقابله با این فتواها از سوی دستگاه قضا، گفت: ما شاهد هستیم که این فتواها با گسترش جنایت‎های تروریستی در حال افزایش است و پس از افغانستان و عراق، هم اکنون سوریه مورد آماج چنین فتواهایی قرار می‎گیرد.

 

گفتنی است نکته جالب در مفتیان فتوای جهاد در عراق این است که یکی از علمای وهابی امضا کننده این فتوا هنگامی که با تصمیم فرزندش مبنی بر سفر به عراق آگاه می‎شود از نیروهای امنیتی عربستان می‎خواهد که فرزندش را از این سفر بازدارند.

 

علمای وهابی در حالی از فتنه و آشوب در کشورهای اسلامی به ویژه عراق و سوریه حمایت می‎کنند که برگزاری تجمع مسالمت آمیز در عربستان را حرام می‎دانند./980/ب902/د

ارسال نظرات