۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۱۵۸۱۹۲

هفته نامه ندای رسا به ایستگاه پنجاه و دوم رسید

خبرگزاری رسا ـ پنجاه و دومین شماره هفته نامه ندای رسا با موضوعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی چاپ و منتشر شد.
شماره 52 هفته نامه نداي رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پنجاه و دومین شماره هفته نامه ندای رسا با موضوعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی چاپ و منتشر شد.

«گزارش مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه زرگان اهواز»، «سخنان آیت الله موسوی جزایری»، «نماینده ولی فقیه در خوزستان در جمع دانشجویان جهاد کشاورزی این استان»، «خبر تشریح باید و نبایدهای حج ابراهیمی در خوزستان»، «اخبار نماز جمعه های استان» و «برگزاری کنگره محدث کبیر علامه سید نعمت الله جزایری» از مطالب درج شده در این شماره هستند.

حجت الاسلام و المسلمین میر احمد رضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در آیین افتتاح مدرسه علمیه زرگان اهواز، توجه به حوزه‌های علمیه را سبب اشاعه فرهنگ اسلامی دانست و اظهار داشت: حوزه های علمیه مهم‌ترین ابزار معنوی در راستای تقویت مکتب تشیع و دفاع از ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی هستند.

وی حوزه های علمیه را زمینه ساز جذب مردم به معارف اسلامی عنوان کرد و گفت: ورود به حوزه علمیه در حقیقت قبول سربازی برای امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) است.

«افتتاح نخستین مرکز داده استانی در خوزستان»، «تأمین اینترنت در اماکن عمومی»، «معرفی برترین های مسابقات رباتیک پتروکاپ 2013»، «افتتاح بزرگترین مرکز پزشکی هسته ای جنوب شرق کشور»، «تعیین رگولاتور محتوای فضای مجازی»، «افزایش عمر محصولات باغبانی با نانو کامپوزیت تولیدی محققان ایرانی»، «بهر برداری از نخستین خط تولید بیو دیزل در کشور»، «ساخت کلکتور های خورشید در ایران»، «تولید انرژی پاک با راندمان بالا» و «خط کشی معابر 4 شهر با نانو رنگ های ترافیکی محققان کشور» مطالب و اخبار صفحه علم و فناوری هفته نامه ندای رسا را تشکیل می دهد.

در ستون معرفی کتاب، مشخصاتی پیرامون کتاب تعلیم و تربیت در اسلام، اثر استاد شهید مرتضی مطهری خواهیم خواند:

خواندن این کتاب به همه پدر و مادرها و مربیان توصیه می شود «بحث ما درباره تعلیم و تربیت در اسلام است. تعلیم و تربیت، بحث ساختن افراد انسانهاست. یک مکتب که داراى هدف هاى مشخص است و مقررات همه جانبه اى دارد و به اصطلاح سیستم حقوقى و سیستم اقتصادى و سیستم سیاسى دارد، نمى تواند یک سیستم خاص آموزشى نداشته باشد؛ یعنى مکتبى که مى خواهد در مردم طرحهاى خاص اخلاقى، اقتصادى و سیاسى را پیاده کند بالاخره اینها را براى انسانها مى خواهد، اعمّ از اینکه هدفْ فرد باشد یا جامعه» این فرازی از کتاب استاد است.

افلاکیان نام ستونی است که شهدای هشت سال دفاع مقدس را معرفی می کند که در این شماره در بخشی از خاطره ای درباره شهید مسعود شقایق پور آمده است:

بسیار با احترام و آرام با ما حرف می زد. اصلا سر ما داد نمی زد و همیشه احترام پدر و مادرش را نگه می داشت. یادم نمی آید یک بار صدایش را بلند کرده باشد. در وصیتنامه اش هم باز این احترام را فراموش نکرده است.

دلبستگی به دنیا نداشت. روی تخت نمی خوابید. می رفت تو حیاط یک پتو پهن می کرد می گفت بچه ها الان تو جبهه روی زمین خوابیده اند، من روی تخت بگیرم بخوابم؟

ستون راه و رسم به کار و تلاش در زندگی  معصومین علیهم السلام می پردازد که در ادامه خواهیم خواند:

از کم فروشان به خدا پناه بردند

ابن عباس می گوید: پس از ورود پیامبر صلی الله علیه و آله به مدینه، اوضاع شهر به طور مرتب خدمت مبارک شان گزارش می شد. در یکی از این گزارش ها به پیامبر اطلاع داده شد که مردم مدینه در معاملات خود کم فروشی می کنند. پیامبر صلی الله علیه و آله که صداقت، پیشه اش بود و درستی اندیشه اش، از این گزارش دلگیر شدند و از این عمل به خدا پناه بردند. خداوند نیز برای هدایت مردم مدینه سوره مطففین را بر پیامبر صلی الله علیه و آله نازل فرمود.

با ابلاغ سوره، مردم مدینه این عادت زشت را کنار گذاشتند. منبع: جامع الاحادیث، ج 22 ص 528

گفتنی است پنجاه و دومین شماره هفته نامه ندای رسا با صاحب امتیازی و مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و با همکاری هیئت تحریریه در هشت صفحه چاپ و منتشر شد.

لازم به ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه ندای رسا به آدرس www.nedayerasa.ir  از مطالب نشریه بهره مند شوند./9458/ن601/ق

ارسال نظرات