۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۵۸۱۲۵
پیام یکی از مراجع تقلید نجف به دبیرکل سازمان ملل؛

در قبال کشتار شیعیان بی‎تفاوت نباشید

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی به دبیرکل سازمان ملل از سکوت این سازمان و جامعه جهانی در قبال کشتار شیعیان به ویژه در عراق و پاکستان به شدت انتقاد کرد.
آيت الله سيد محمد سعيد حکيم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی به دبیرکل سازمان ملل، کشتار شیعیان در کشورهای مختلف به ویژه عراق و پاکستان را به شدت محکوم و بر لزوم ایستادگی در برابر چنین جنایت‎هایی تأکید کرد.

 

در این پیام آمده است: جامعه بین المللی باید در قبال کشتار شیعیان با انفجارهای تروریستی در کشورهای مختلف به ویژه عراق و پاکستان مسؤولیت پذیر بوده و از این فاجعه‎ها بی تفاوت نگذرد.

 

وی حمله به مناطق پررفت‌وآمد وعبادتگاه‌های شیعیان را جنایتی غیرانسانی خواند و محکومیت این اعمال از سوی سازمان ملل و جلوگیری از تکرار این جنایت‎ها را خواستار شد.

 

حضرت آیت‌الله حکیم ادامه داد: عدم مقابله با این جنایت‌های تروریستی می‌تواند مردم را نسبت به نهادهای بین المللی و حقوقی بدبین کرده و عواقب وخیمی را به دنبال داشته باشد.

 

گفتنی است این پیام از سوی عبدالهادی حکیم، نماینده پارلمان عراق در اختیار مارتین کوبلر نماینده ویژه سازمان ملل در عراق قرار گرفت و کوبلر نیز این نامه را در روزهای آینده به بان کی مون تحویل می‎دهد./980/ب902/د

ارسال نظرات