۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۱۵۷۶۱۹
خطیب جمعه نجف:

گرایش شدید مسیحیان به تشیع یکی از دلایل استعفای پاپ است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، گرایش شدید مسیحیان جهان به اسلام و تشیع را یکی از دلایل استعفای پاپ توصیف کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد انفجارهای تروریستی در عراق را به شدت محکوم کرد و گفت: القاعده و حزب بعث مسؤولیت انفجارهای تروریستی بغداد و سایر شهرها که ده‎ها کشته و مجروح به دنبال داشت را برعهده دارند. این انفجارها نشان می‎دهد که مسؤولیت رهبران کشور بسیار بزرگ است.

 

وی افزود: بحران سیاسی بر امنیت عراق تأثیر گذاشته و نمی‎توان بدون حل بحران سیاسی به بهبود وضع امنیتی امیدوار بود. نیروهای امنیتی به تنهایی مسؤول کنترل امنیت کشور نیستند و سیاستمداران و همه در قبال این موضوع وظیفه دارند.

 

حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگری از خطبه‎های نماز جمعه، قلع و قمع شیعیان از سوی نظام آل‎سعود را محکوم کرد و اظهار داشت: دولت عربستان باید حقوق شیعیان اهل بیت(ع) را به آنان بدهد. ما در کنار ملت‎های مظلوم به ویژه ملت عربستان که در پی حقوق خود است، ایستاده‎ایم.

 

خطیب جمعه نجف به بررسی وضع لبنان پرداخت و تصریح کرد: دشمنان می‎کوشند تا لبنان و عراق و همه منطقه را به آتش بکشند. تهدیدهای صورت گرفته از سوی ارتش آزاد سوریه علیه حزب الله نیز در این راستاست، آنان مطمئنا از کرده خود پشیمان خواهند شد.

 

وی درباره استعفای پاپ، توضیح داد: جهانیان گرایش شدیدی به اسلام و تشیع پیدا کرده‎اند و یکی از دلایل استعفای پاپ اینست که کلیسا نمی‎تواند در برابر موج اسلام خواهی ملت‎هایشان ایستادگی کند.

 

حجت الاسلام قبانچی به قرائت بندهایی از پیام مسیحی تازه مسلمان شده پرداخت و ادامه داد: یکی از جوانان مسیحی پس از بحث در ادیان و مذاهب مختلف با منطبق دیدن اسلام و تشیع با عقل و قلب به این دین و مذهب روی آورد.

 

استاد حوزه علمیه نجف از ادامه شیعه کشی در پاکستان ابراز تأسف کرد و خاطر نشان ساخت: شیعه کشی در شهر کویته نشان داد که دولت از حمایت شیعیان عاجز است و حتی احتمال دست داشتن دولت در این فاجعه نیز وجود دارد.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: شیعیان به دلیل تشیع با تروریسم مذهبی مواجه هستند. ما با آنان اعلام همبستگی کرده و دولت پاکستان و همه جهانیان را مسؤول حمایت از جان شیعیان پاکستان می‎دانیم./980/ب901/د

ارسال نظرات