۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۵۶۴۱۶
در آستانه دومین سالگرد آغاز انقلاب؛

علمای بحرین مشارکت گسترده مردم در تظاهرات را خواستار شدند

خبرگزاری رسا ـ شورای اسلامی علمای شیعه بحرین از همه مردم خواست در سالگرد دومین سالگرد آغاز انقلاب مشروع و مردمی این کشور به صورت گسترده در تظاهرات شرکت کرده و تمسک خود را به اهداف انقلاب نشان دهند.
بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای اسلامی علمای بحرین، پیامی را به مناسبت فرارسیدن دومین سالگرد آغاز انقلاب مشروع و مردمی در این کشور صادر کرد.

 

در این پیام آمده است: ما در آستانه دومین سالگرد انقلاب ملت شجاع در 14 فوریه هستیم که با مشارکت قشرهای مختلف ملت اعم از علما، پزشکان، معلمان، مهندسان، وکیلان، حقوقدانان، ورزشکاران و زنان و مردان و کودکان و کهنسالان آغاز شد.

 

شورای اسلامی علما افزود: درود و تکریم خود را به این مناسبت خدمت شهدا، مجروحان، اسرا، آوارگان و همه کسانی که در این انقلاب نقش داشتند، اعلام می داریم و پایداری و حضور فعال ملت در صحنه را به روی چشم می گذاریم.

 

علمای بحرین، انقلاب را نقطه عطفی در روابط میان ملت و نظام توصیف کرده و اظهار داشتند: آغاز انقلاب در 14 فوریه به عنوان رویداد و نقطه عطفی در روابط سیاسی میان ملت و نظام به شمار می آید، رابطه‎ای که هیچ گاه رنگ توافق و رضایت را ندید و همواره از سوی منطق قدرت و به دور از دموکراسی و حقوق بشر تحمیل می شد.

 

علمای شیعه تاکید کردند: ملت با این انقلاب درصدد تصحیح این رابطه برآمده و می خواهند رابطه را در چارچوب مورد نظر قرار دهند، تا ملت به عنوان منبع قدرت تلقی شود و استبداد و تسلط بر ثروت و قدرت به پایان برسد.

 

در بخش دیگری از این پیام آمده است: بحرینی‎ها که به صورت مسالمت آمیز به پا خواستند به دنبال کشوری هستند که همه شهروندان را با عزت و کرامت و به دور از تبعیض و طایفه‎گری بنگرد، این همان چیزی است که انقلابیان و رهبران سیاسی و دینی به صورت آشکار اعلام کردند.

 

شورای اسلامی علما با اشاره به مردمی بودن انقلاب در بحرین، اظهار داشت: انقلاب ملت بحرین با مطالبات عادلانه، مشارکت مردمی و روش سیاسی مسالمت آمیز، حقانیت و اصالت خود و همچنین دوری از وابستگی به بیگاگان را نشان داد.

 

این شورا ادامه داد: شورای اسلامی علما و خصوصا علمای آن از اجزای جدایی ناپذیر ملت هستند، با درد و غم مشارکت دارند و با همه توان از خواسته‎های مشروع شهروندان به ویژه زندگی کریمانه و آزادی دینی و سیاسی دفاع می کنند.

 

علمای شیعه در بخش پایانی این پیام بر لزوم ادامه اعتراض‎ها و حضور گسترده مردم در تظاهرات به ویژه در آستانه دومین سالگرد آغاز انقلاب تاکید کردند و این حضور را به معنای تمسک به انقلاب و اهداف آن خواندند./980/

ارسال نظرات