۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۵۶۳۸۶
رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

اصل بازگشت به دین مهمترین هدف نهضت امام راحل بود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور اصل بازگشت به اسلام را سرلوحه اهداف نهضت امام خمینی(ره) دانست و گفت: پیش از پیروزی انقلاب دین را افیون ملت ها می دانستند و معتقد بودند که دین باید فقط در مساجد، عبادتگاه ها و حوزه ها خلاصه شود.
رييس مرکز بزرگ اسلامي شمال کشور

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی خیرخواه، رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور امروز در جمع خبرنگاران، انقلاب اسلامی ایران را سبب احیاء دین و ارزش های اسلامی دانست و گفت: امام راحل با پیروزی نهضت عظیم انقلاب توانستند احکام ناب اسلامی که سال ها تنها در مهجوریت باقی مانده بود را به متن زندگی انسان ها بازگردانند.

 

وی اصل بازگشت به اسلام را سرلوحه اهداف نهضت امام خمینی(ره) دانست و گفت: پیش از پیروزی انقلاب دین را افیون ملت ها می دانستند و معتقد بودند که دین باید فقط در مساجد، عبادتگاه ها و حوزه ها خلاصه شود.

 

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان این که امروز به برکت نهضت امام خمینی (ره) دین و ارزش های اسلامی در دنیا فراگیر شده است، بیان داشت: امروز پیروان سایر ادیان گرایش خاصی به مسأله دین پیدا کرده اند و می خواهند در پناه آن به آرامش برسند.

 

حجت الاسلام خیرخواه اصل وحدت را از اصول اولیه نهضت امام راحل و از دستاورد های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: استعمار در 200 سال گذشته همواره با شعار تفرقه بینداز و حکومت کن بر ملت های مسلمان سلطه راندند، اما امام خمینی (ره) وحدت را سرمایه جهان اسلام دانست و از همه علما و روحانیان شیعه و سنی خواست تا به دنبال ایجاد اتحاد و یکدلی در جوامع اسلامی باشند.

 

وی با تأکید بر این که همه مسلمانان در جهان در یک وحدت و ید واحده که گفته و خواسته قرآن است، به دنبال ترویج، تبلیغ و اجرای اسلام باشند، خاطرنشان کرد: وحدت و همبستگی مسلمانان باید در همه زمان‌ها وارد عرصه اجتماعی شود و محدود به یک زمان نباشد.

 

حجت الاسلام خیرخواه با اشاره به این که وحدت جامعه بشری در نزد پیامبر(ص) اولویت بیشتری از وحدت در میان امت اسلامی داشت، اضافه کرد: امروز همه مسلمانان باید در سایه سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) گام برداریم و از توطئه افکنی دشمنان اسلامی جلوگیری کنیم.

 

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، وحدت و همدلی را مهم‌ترین نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان برای رسیدن به موفقیت، یکتاپرستی و یکپارچگی، باید وحدت، انسجام، انس و الفت را بین جوامع اسلامی ترویج دهند و به تعبیر قرآن امتی واحده تشکیل دهند.

 

وی با اشاره به این که وقوع بیداری اسلامی در کشور های منطقه باعث شکستن ابهت استکبار در جهان شده است، یادآور شد: امام راحل معتقد بود که ملت های اسلامی همیشه به آغوش اسلام باز می گردند و به رشد و تعالی می رسند.

 

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت هزار و 500 مسجد اهل سنت در گلستان از شناسنامه دار شدن حدود 500 مسجد اهل سنت در استان خبر داد.

 

وی با بیان این که وحدت و همدلی شیعه و سنی استان گلستان زبانزد کشور است و بسیاری از شخصیت ها این وحدت را بی نظیر دانسته اند، گفت: در حال حاضر وحدت میان امت اسلامی مهم ترین عامل خنثی کردن توطئه های دشمنان است.

 

حجت الاسلام خیرخواه در تشریح عملکرد امسال این دفتر گفت: برگزاری همایش عاشوراییان در کلاله، تعامل با نهادهای فرهنگی و دستگاه های همسو برای استفاده از فرصت ها، برگزاری همایش های مختلف علما و نخبگان در هفته وحدت، مشارکت در نمازهای جمعه اهل سنت، بازدید از مدارس علوم دینی و دیدار با علما و نخبگان اهل سنت و همکاری مرکز با مشاور ریاست جمهوری در امور اهل سنت، از اقدامات صورت گرفته امسال است./950/پ202/ب

ارسال نظرات