۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۵۶۰۰۷

کنفرانس سرنوشت شیعیان افغانستان پس از تحولات سال 2014 برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس سرنوشت شیعیان افغانستان پس از تحولات سال 2014 به منظور بررسی تحولات سالهای آتی افغانستان در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد.
افغانستان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کنفرانس "شیعیان افغانستان و تحولات سیاسی پس از 2014: چالش‎ها و راهکارها"، روز گذشته با سخنرانی جعفر مهدوی، دبیرکل حزب ملت افغانستان و نماینده مردم کابل در پارلمان، در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا در قم برگزار شد.


این کنفرانس با هدف بررسی آینده شیعیان افغانستان پس از تحولات سیاسی سال 2014 میلادی و به همت انجمن طلاب و مجمع دانشجویان افغانستانی قم برگزار شد.


سال 2014 از این نظر برای افغان‎ها حائز اهمیت است که وضع سیاسی افغانستان در این سال در یک مثلث انتقال قدرت قرار می گیرد. این مثلث شامل خروج نظامیان خارجی، بر عهده گرفتن تمامی امور مربوط به تامین امنیت کشور از سوی مقامات افغان و انتخابات ریاست جمهوری است.


در این کنفرانس ابتدا جواد محقق، نماینده انجمن طلاب افغانستان در قم به معرفی این انجمن و فعالیت‎های آن پرداخت و پس از آن نیز مهدی توکلی، نماینده دانشجویان افغانستانی قم سخنرانی کرد.


سخنران سوم این کنفرانس نیز صادق باقری، رییس کمیته سیاسی حزب ملت افغانستان بود که با بیان این که حزب به معنای مدرن پدیده جدیدی است که سابقه طولانی ندارد به بررسی وضع احزاب سیاسی افغانستان در حال حاضر پرداخت.


جعفر مهدوی، دبیرکل حزب ملت افغانستان و نماینده مردم کابل در پارلمان آخرین سخنرانی بود که در جایگاه حضور یافت و
به تحلیل شرایط حال و آینده شیعیان و هزاره‎های این کشور و اتفاقات سیاسی پیش رو در سال 2014 در افغانستان پرداخت./990/پ202/د

ارسال نظرات