۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۵۵۸۷۸
در دو بخش عمومی و سفیران هدایت؛

پذیرش حوزه علمیه خراسان برای سال تحصیلی جدید آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ زمان ثبت نام پذیرش مدارس حوزه علمیه خراسان برای سال تحصیلی 93-92 از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تا آخر اسفند اعلام شد.
ورودي حوزه علميه خراسان

حجت‌الاسلام عبدالله قدرتی٬ مسؤول پذیرش و تحقیقات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: ثبت نام آزمون سراسری پذیرش حوزه علمیه خراسان از 15 بهمن آغاز شده و تا 29 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: این آزمون در دو بخش پذیرش بلندمدت برادران و خواهران و پذیرش سفیران هدایت٬ اختصاصی برادران برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام قدرتی افزود: برگزاری آزمون و پذیرش علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه٬ با رویکرد آموزشی و پرورشی و با هدف فراگیری علوم پایه و مقدمات٬ فهم عمیق علوم و معارف اسلامی بر اساس قرآن و مکتب اهل بیت(ع)٬ تربیت عالمان صاحب‌نظر در رشته‌های علوم اسلامی٬ تولید علم و ترویج اندیشه ناب اسلامی و تأمین نیازهای فرهنگی٬ پرورشی و پژوهشی اندیشمندان حوزه و جوامع اسلامی صورت می‌پذیرد.

 

وی به اهداف تربیتی و تهذیبی پذیرش در حوزه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تربیت عالمان و مبلغان وارسته و متقی٬ تأمین نیازهای مرتبط با حوزه دین در جوامع اسلامی و زمینه‌سازی تکامل و رشد فضایل انسانی و سلوک معنوی از دیگر اهداف پذیرش در دوره بلند مدت است.

 

مسؤول پذیرش و تحقیقات حوزه علمیه خراسان به مقاطع تحصیلی حوزه علمیه اشاره و تصریح کرد: این دوره‌ شامل چهار مقطع تحصیلی سطح یک٬ سطح دو٬ سطح سه و سطح چهار است که به طور متوسط زمان تحصیل در سطح یک٬ شش سال٬ سطح دو٬ دو سال٬ سطح سه٬ دو سال و سطح چهار که به تحصیلات و پژوهش در فقه و اصول استدلالی و اجتهادی پرداخته می‌شود، هشت سال خواهد بود.

 

وی اظهار داشت: علاقه‌مندان پس از احراز شرایط عمومی و اختصاصی درج شده در دفترچه راهنما٬ می‌توانند در آزمون پذیرش که در 14 شهر استان‌های خراسان رضوی٬ شمالی و جنوبی و در 6 اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود٬ شرکت کنند.

 

حجت‌الاسلام قدرتی به پذیرش در بخش سفیران هدایت اشاره کرد و گفت: این بخش با هدف تربیت مبلغ جهت نشر احکام و معارف اسلام در سطح عموم برای مناطق مورد نیاز ایجاد شده تا بتوان نیازهای تبلیغی را در سطوح مختلف پاسخ داد.

 

وی خروجی این دوره را افراد مسلط و دارای توانایی به کارگیری مباحث مبانی اعتقادی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تسلط بر روانخوانی و تجوید قرآن کریم و شیوه تدریس آن٬ تاریخ اسلام و سیره حضرات معصومان(ع)٬ مباحث روانشناختی و جامعه‌شناسی عمومی تبلیغ و مباحث اخلاق اسلامی و آداب معاشرت از دیگر توانایی‌هایی است که افراد پس از گذراندن این دوره کسب خواهند کرد.

 

مسؤول پذیرش و تحقیقات حوزه علمیه خراسان به مدت تحصیل در این دوره اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت کنندگان در این دوره، آموزش‌های عمومی را طی پنج سال سپری کرده که پس از آن٬ به دوره تعهد به انجام تعهدات خود پرداخته و دوره تخصص٬ که در ادامه آن برگزار خواهد شد.

 

وی در پایان عنوان داشت: ظرفیت پذیرش در دو بخش بلندمدت و سفیران هدایت سه هزار نفر است که به تناسب ظرفیت و تقاضای مدارس٬ پذیرش انجام خواهد شد.

 

گفتنی است٬ علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت دفترچه راهنما و ثبت نام به وب‌سایت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به آدرس www.hozehkh.com مراجعه نمایند./932/ت302/پ

ارسال نظرات