۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۱۵۵۶۲۴
آیت الله صافی گلپایگانی:

خدمات علما و مراجع در طول تاریخ برای حفظ تشیع قابل توصیف نیست

خبرگزاری رسا ـ اعضای ستاد برگزاری همایش نیم قرن حضور جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کردند.
ديدار اعضاي ستاد برگزاري همايش نيم قرن حضور جامعه مدرسين با آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعضای ستاد برگزاری همایش نیم قرن حضور جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سه شنبه شب با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کردند.

 در این دیدار که در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد، آیات مقتدایی و حسینی بوشهری و حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی حضور داشتند و هر یک به ارائه گزارشی از پنجاهمین سالگرد تاسیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و خدمات مراجع، علما و روحانیان پرداختند.

در ادامه این دیدار حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از خدمات آقایان حضرات مدرسین تقدیر و تشکر کرده و گفت: ان شاءالله تعالی خدمات آقایان به اسلام و مسلمین مورد نظر بقیه الله الاعظم باشد و امیدوارم بتوانید خدمات خود را بیشتر از گذشته به اسلام و مذهب داشته باشید.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به فعالیت های بزرگی که علما و مراجع در طول تاریخ تشیع برای حفظ دین و ارزش ها کشیده اند، گفت: کارهای بزرگی که آنان برای هدایت، ارشاد و استقلال حوزه ها و همچنین در مقابل هجمه دشمنان اسلام انجام داده اند آنقدر زیاد است که نمی شود به راحتی  آنها را بیان کرد.

این مرجع تقلید ادامه داد: خدمات آنان در جریان مشروطیت و پس از آن در زمان اصلاحات و حکومت پهلوی و نیز در انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی از اخلاص بالا و احساس مسئولیت و وظیفه شناسی عالمان دین بوده است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: امیدوارم شما بتوانید تا حد توان اهداف مقدس آنان و خدمات ارزشمند روحانیت را به مردم منتقل سازید.

این مرجع تقلید همچنین با بیان مطالبی مهم درباره وضعیت فعلی حوزه های علمیه و کشور، توصیه های مهمی خطاب به اعضای حاضر در جلسه بیان کرد./926/پ202/ج

 

ارسال نظرات