۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۵۴۸۷۳
اسناد محرمانه فاش کردند؛

پیشنهاد قطر به یک شرکت انگلیسی برای سندسازی علیه سوریه

خبرگزاری رسا ـ اسناد محرمانه که به تازگی از وب سایت یک شرکت انگلیسی هک شده اند نشان می دهند که قطر به این شرکت پیشنهاد کرده بود که در ازای دریافت مبلغی پول، علیه سوریه سندسازی کند.
تروريست هاي سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، اسناد محرمانه شرکت دفاعی بریتام دیفنس یکی از شرکت‎های پیمانکاری نظامی در انگلیس فاش کرد که قطر به این شرکت پیشنهاد داده است در ازای دریافت مبالغ هنگفت، چنین سندسازی کند که سوریه قصد دارد از سلاح هسته ای برای سرکوب مخالفان داخلی خود استفاده کند.

 

ایمیلی که میان دو تن از مقامات عالی رتبه این شرکت انگلیسی رد و بدل شده است حاکی است که واشنگتن نیز با این طرح موافق بوده است. در این ایمیل همچنین ذکر شده است که قطر حاضر است از تروریست‎های سوری حمایت مالی کند تا آنها بتوانند از سلاح شیمیایی استفاده کنند.


در بخشی از این ایمیل آمده است: یک پیشنهاد جدید به دست ما رسیده است. دوباره در مورد سوریه است. قطری ها یک پیشنهاد جذاب ارائه کرده و قسم خورده‎اند که طرح آنها به تایید واشنگتن نیز رسیده است. 


طبق اسناد فاش شده، قطر پیشنهاد قاچاق کلاهک و راکت‎های شیمیایی از لیبی به شهر حمص سوریه را نیز مطرح کرده بود.


قطر همچنین از این شرکت انگلیسی خواسته بود که یک فرد اوکراینی را استخدام و به عنوان یک فرد روسی از وی فیلمبرداری کند تا به عنوان مدرکی علیه سوریه از آن استفاده شود.


این تحولات جدید در حالی صورت گرفته است که اخیرا احمد الخطیب، رییس ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که قطر قول یک کمک بیست میلیون دلاری به این ائتلاف را مطرح کرده است.

 

ناآرامی ها در سوریه از مارس 2011 میلادی آغاز شده و بسیاری از مردم از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و ارتش این کشور در جریان این ناآرامی‎ها کشته شده‎اند.


دولت سوریه تاکید می کند که آشوب‎های اخیر از سوی کشورهای خارجی هدایت می شود و گزارش‎ها نیز نشان می دهند که تعداد زیادی از تروریست‎هایی که در سوریه می جنگند از ملیت های مختلف هستند./990/ب902/د

ارسال نظرات