۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۵۴۵۸۱
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(17)؛

رییس دانشگاه الزیتونه تونس: بیداری اسلامی حیات جدیدی به کشورهای منطقه داده است

خبرگزاری رسا - رییس دانشگاه الزیتونه تونس، با اشاره به این نکته که بهار عربی در تونس فقط اسلامی نبود بلکه احیای انقلاب اجتماعی و مردمی بوده است گفت: بیداری اسلامی حیات جدیدی به کشورهای منطقه داده است.
عبدالجليل سالم، رييس دانشگاه الزيتونه تونس،


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالجلیل سالم، رییس دانشگاه الزیتونه تونس، در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، با تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) گفت: از حضرت آیت الله خامنه ای و برگزار کنندگان کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تشکر و قدردانی می کنم.


وی خاطرنشان کرد: دشمنان امت های اسلامی به شدت با استراتژیک از پیش تعیین شده به مقابله با مسلمانان پرداخته اند، آنان از هیچ گونه اقدامی برای ایجاد اختلافات و فتنه های طائفه ای و مذهبی کوتاهی نمی کنند.


عبدالجلیل سالم اظهار داشت: کشورهای اسلامی با موج بهار عربی حیات جدیدی بدست آورده‎اند.


وی تاکید کرد: جرقه بهار عربی به وسیله کشور تونس زده و سپس دامن گیر لیبی و مصر شد. در کشور تونس بر خلاف خیلی از تحلیل گران منطقه، فقط بیداری اسلامی رخ نداد بلکه انقلاب اجتماعی و مردم هم بوده است.


رییس دانشگاه الزیتونه تونس افزود: انقلاب تونس به خوبی توانسته است نقش رهبری انقلاب های بعد از خود را بازی کند و به خوبی این بهار عربی در تونس حفظ شده است و هیچ گونه تداخلات کشورهای غربی نتواسته است آن را به منحرف سازد.


وی در پایان گفت: ما به دین مبین اسلام ایمان داریم و کتاب و مبنای تمامی مسلمانان قرآن است پس باید به آن تمسک بجوییم و فرق های مذهبی را کنار بگذاریم زیرا ملاک برتری انسان ها میزان تقوای الهی آن ها است./994/پ201/ک

ارسال نظرات