۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۵۴۴۸۵
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(8)؛

مفتی اعظم تونس: تنها راه بر طرف کردن ظلم، تمسک به قرآن است

خبرگزاری رسا ـ مفتی اعظم تونس ضمن تاکید بر وحدت میان تمامی مسلمانان جهان و لزوم گسترش اسلام گفت: مهمترین وظیفه امت اسلامی حفظ اسلام است و تنها راه بر طرف کردن ظلم تمسک به قرآن است.
وحدت شيخ عثمان بطيخ، مفتي اعظم تونس،


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عثمان بطیخ، مفتی اعظم تونس، در بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی که صبح امروز هشتم بهمن ماه در تهران آغاز به کار کرد، ضمن تبریک ولادت نبی اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) گفت: مهمترین موضوع جهان اسلامی حفظ وحدت اسلامی و سنت پیامبر اعظم (ص) است.
 

شیخ عثمان بطیخ افزود: اکثر اعراب و مسلمانان تحت ظلم و ستم مستبدان قرار دارند که این وضعیت از زمان جاهلیت به همین شکل بوده و تنها راه بر طرف کردن این مشکلات تمسک به قرآن است.


وی تاکید کرد: قرآن برای هدایت بشریت بر رسول اکرم(ص) نازل شده است و ما باید به آن تمسک بجوییم و از حول آن متفرق نگردیم و نباید تنها برای تبرک به آن مراجعه کنیم.
 

مفتی اعظم تونس اظهار کرد: قرآن مهر تاییدی بر تمامی ادیان سابق زده است و بر وحدت و یکتا پرستی تاکید می کنند و وظیفه مسلمانان در قبال این کتاب آسمانی، تلاوت و تدبر در آن است.

 

وی عنوان کرد: پیامبر اسلام توانست با اخلاق حسنه، اسلام را در سراسر جهان گسترش دهد و ما باید از اخلاق حسنه این نور عظیم الگو برداری کنیم.


عثمان بطیخ خاطرنشان کرد:مسلمانان نباید آتش افروز فتنه های طائفه ای و مذهبی شوند و باید خود را از هر گونه فتنه، نفاق و اختلاف بر حذر دارند./994/پ201/ک

ارسال نظرات