۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۵۴۴۷۴
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(9)؛

نخست وزیر سابق عراق: رسالت پیامبر اکرم باید جهانی شود

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیرسابق عراق ضمن تاکید بر وحدت میان تمامی امت اسلامی خاطرنشان کرد: رسالت و منش پیامبر اکرم (ص) باید جهانی شود.
دکتر ابراهيم جعفري نخست وزير سابق عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم جعفری، نخست وزیر سابق عراق، در بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی که صبح امروز هشتم بهمن ماه در تهران آغاز به کار کرد، گفت: ولادت پیامبر اکرم (ص)، نوری است که تمامی جهان عالم را فرا گرفته است.

 

ابراهیم جعفری تصریح کرد: نمی توان مومن را بدون محبت تصور کرد، زیرا محبت در دل مومن نفوذ کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: اجلاس بین المللی وحدت اسلامی با محوریت پیامبر اکرم (ص) و وحدت اسلامی، یکی از عامل های مهم در گسترش اسلام محسوب می شود.

 

نخست وزیر سابق عراق با توجه به قرار دادن محبت و دوستی در دل رسول اکرم (ص) تاکید کرد: پیامبر به وسیله اخلاق حسنه و نیک توانست دل مردم را به خود جذب و اسلام را به جهان معرفی کند و امروزه شاهد گسترش آن در سطح جهان هستیم.

 

وی تاکید کرد: خطاب و رسالت پیامبر اکرم مختص به اعراب و یا شبه جزیره عرب نبوده، بلکه رسالت حضرت محمد(ص) جهانی است.

 

ابراهیم جعفری ضمن اشاره به محبت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: ما باید رسالت و منش پیامبر اکرم (ص) را در شناسایی دین اسلام و همچنین گسترش وحدت و تشکیل امت واحده را الگو قرار دهیم تا از این طریق بتوانیم این پیام را به دیگران انتقال ارسال کنیم.

 

نخست وزیر سابق عراق عنوان کرد: در زمانی که دیکتاتوری های منطقه به وسیله مردم انقلابی سقوط کرده اند، انتظار می رود که اهداف انقلاب محقق شود و افرادی در راس کار قرار بگیرند که بتوانند اسلام و وحدت میان مسلمانان را در جهان گسترش دهند.

 

وی اظهار داشت: بیش از پنجاه کشور اسلامی در مدیترانه وجود دارد که بیشترین ثروت های معنوی در دست آنان قرار دارد. بنابراین مسلمانان جهان اسلام نیز باید با حفظ و گسترش وحدت در تمامی زمینه ها به مسیر خود ادامه دهند تا از این پس دشمنان نتوانند به اسلام و مسلمانان ضربه وارد کنند.

 

ابراهیم جعفری عنوان کرد: ما معتقدیم ملت های منطقه با حفظ وحدت می توانند در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که در پایان این اجلاس لزوم حفظ وحدت بیشتر واضح گردد./994/پ201/ک

ارسال نظرات