۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۵۴۱۵۲
نماینده خبرگان رهبری:

وحدت امت اسلام منافع وهابیت را به خطر می‌اندازد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر این‌که وحدت امت واحده با منافع وهابیت منافات دارد، خاطرنشان کرد: وهابیت با مرزبندی‌های مختلف به دنبال تأمین منافع برخی از حکام منطقه است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در مراسم جشن میلاد حضرت خاتم الانبیاء که با حضور شیعیان و اهل سنت بخش خوش رستم شهرستان خلخال برگزار شد، اظهار داشت: وهابیت به عنوان فرقه‌ای ساخته و پرداخته از سوی استعمار و استکبار همواره عامل اصلی در تفرقه و جنگ‌های فرقه‌ای بوده است.

 

وی با تأکید بر این‌که وحدت امت اسلام منافع وهابیت را به خطر می‌اندازد، خاطرنشان کرد: حقیقت آن است که وهابیت با مرزبندی‌های مختلف به دنبال تأمین منافع برخی از حکام منطقه است، از این رو برخی از شیوخ مرتجع و وابسته به غرب در کشورهای اسلامی وهابیت را تقویت و حمایت می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر این‌که حساب وهابیت از اهل سنت جدا است، گفت: امت اسلامی برای نیل به سعادت و تحقق مدینه فاضله بایداز افراط و تفریط دوری کند و تنها به ریسمان وحدت الهی چنگ زد تا وحدت امت واحده که مورد نظر پیامبر اسلان(ص) بود به صورت حقیقی مشاهده شود.

 

وی با بیان این‌که وحدت یادگار حضرت رسول اکرم(ص) در میان مسلمانان است، گفت: اهل سنت خود از اقدامات فرقه ضاله وهابیت بیزار است، چراکه این فرقه با زیرسؤال بردن اصول مسلم اسلامی به دنبال منافع مادی اربابان خود است، وهابیت در عصر کنونی وحدت را عاملی در نرسیدن به اهداف و منافع اقتصادی خود می بیند.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که دشمنان با اختلاف‌افکنی میان پیروان ادیان و مذاهب و همچنین حمایت برخی از حکام منطقه درصدد تسلط بر امت اسلامی هستند، افزود: آنهایی که لا اله الا الله  را باور دارند، ید واحده هستند و در مقابل دشمنان در هر زمان قیام کرده‌‌اند و در برابر کسانی که خود را به عنوان جامعه جهانی به بشریت معاصر تحمیل کرده‌، ایستادگی می‌کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات مردم خوش رستم گفت: مهار آب‌های منطقه مطالعه درخصوص ظرفیت تبدیل شدن به شهرستان بایستی مورد پیگیری نمایندگان استان قرار گیرد.

 

همچنین ماموستا حکمت الله رمضانی با اشاره به این‌که تأکید بر وحدت عامل عزت و اقتدار اسلام است، با قدردانی از خدمات دولت و نظام در هشجین از برگزاری مراسم جشن هفت روزی همزمان با آغاز هفته وحدت خبر داد و گفت: پیامبر خدا بهترین راهنما برای بندگان خدا است./935/پ202/ب

ارسال نظرات