۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۵۲۹۱۷
نجف اشرف غرق در ماتم؛

سوگواری 4میلیون زائر در حرم مطهر امام علی

خبرگزاری رسا ـ بیش از 4 میلیون زائر عراقی و خارجی هم اکنون در شهر نجف اشرف و حرم مطهر امام علی(ع) حضور یافته و در رثای پیامبر اکرم(ص) و امام رضا(ع) به سوگواری می پردازند.
حضور رييس مجلس در حرم مطهر امام علي (ع)

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بارگاه ملکوتی امیرمومنان حضرت امام علی(ع) در سالروز ارتحال پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و شب شهادت جانگداز هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت حضرت امام رضا(ع) مملو از عزادارانی است که از شهرها و روستاهای مختلف عراق و همچنین کشورهای مختلف جهان به این حرم آمده و به سوگواری می پردازند.

 

هم اکنون بیش از 4 میلیون زائر که بسیاری از آنان با پای پیاده از شهرهای مختلف عراق خصوصا شهر مقدس کربلا به شهر نجف اشرف آمدند تا در رثای پیامبر(ص) و امام رضا(ع) سوگواری کنند در این شهر حضور دارند.

 

علی الحجی از مسؤولان تولیت آستان مقدس امام علی(ع) در این باره گفت: میلیونها تن از عزاداران از عراق و خارج از این کشور خصوصا در سه روز گذشته به نجف اشرف آمدند تا ارتحال پیامبر(ص) را به امام علی(ع) تسلیت گویند.

 

وی افزود: آستان قدس علوی، اتاق عملیات ویژه ای را با همکاری سازمانهای دولتی برای برگزاری باشکوه این مراسم تشکیل داد. هماهنگی با تولیت آستان امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل العباس(س) و امام موسی کاظم(ع) برای انتقال زائران به شهر نجف انجام گرفته است.

 

الحجی خاطر نشان ساخت: مساجد نزدیک حرم مطهر امام علی(ع) نیز کاملا آماده پذیرایی از زائران هستند.

 

سرتیپ عبدالکریم مصطفی، رییس پلیس نجف اشرف با اشاره به حضور بیش از 4 میلیون زائر در این شهر، تاکید کرد: تاکنون هیچ مورد ناامنی مشاهده نشده و همه تدابیر امنیتی به فضل خداوند با موفقیت همراه بوده است. 45 هزار نیروی امنیتی از ارتش و پلیس و سایر نهادهای امنیتی کنترل امنیت این مراسم را برعهده دارند./980/ب901/ک

ارسال نظرات