۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۵۲۲۳۸
نماینده آیت الله سیستانی مطرح کرد؛

تقدیر و تشکر مراجع تقلید عراق از زائران اربعین حسینی

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا از تقدیر و تشکر ویژه مراجع تقلید نجف اشرف از زائران حسینی، هیأتهای خدمتگزاری به زائران و همه دستگاه هایی که در برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی نقش داشتند، خبر داد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد از زائران و همه افرادی که در برگزاری موفقیت آمیز مراسم باشکوه اربعین حسینی در کربلا تقدیر و تشکر کرد.

 

وی گفت: مراجع تقلید مراتب تقدیر و تشکر خود را از میلیونها زائری که برای مشارکت در اربعین حسینی با پای پیاده به کربلا آمدند، اعلام می دارند و از همه دستگاه های امنیتی، بهداشتی، خدماتی، دولت مرکزی و حکومت محلی که در برگزاری این مراسم نقش عمده ای داشتند نیز تشکر می کنند.

 

حجت الاسلام صافی ادامه داد: همچنین باید از هیأتهای عزاداری داخلی و خارجی که به زائران حضرت اباعبدالله(ع) خدمتگزاری کردند و همچنین سفارتخانه ها و کارمندان مرزها که زمینه های ورود راحت زائران خارجی را فراهم کردند، سپاسپگذاری کنم.

 

نماینده آیت الله سیستانی با اشاره به پخش مستقیم این رویداد بزرگ در برخی شبکه های ماهواره ای، تصریح کرد: برخی از شبکه های ماهواره ای این رویداد بزرگ را به صورت مستقیم پخش کردند که سبب افزایش انگیزه مردم برای حضور در این مراسم شد. پخش مستقیم پیاده روی زائران و عزاداری باشکوه سوگواران یک پیامی برای جهانیان درباره برقراری امنیت در عراق است.

 

وی ادامه داد: آستانهای مقدس حضرت امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) و کارکنان این دو آستان نیز تلاشهای فراوانی برای خدمت به زائران و برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی داشتند و به آنان خسته نباشید می گویم.

 

خطیب جمعه شهر کربلا از برقراری نظم ویژه در این مراسم به عنوان یکی از نقاط قوت اربعین امسال یاد کرد و خاطر نشان ساخت: مراسم اربعین امسال با نظم و انظباط دینی و اخلاقی خاصی برگزار شد و هیچ مورد ناامنی و مشاجره و تشنگی و گرسنگی در راه کربلا مشاهده نشد.

 

حجت الاسلام صافی تاکید کرد: بیداری و هوشیاری کامل زائران نشان دهنده ولایت مداری عمیق بشری آنان بود و اربعین امسال از باشکوه ترین مراسم های چند سال گذشته به شمار می آید.

 

نماینده آیت الله سیستانی که تولیت آستان مقدس حضرت اباالفضل العباس(ع) را برعهده دارد به بیان آماری از عزاداری اربعین حسینی پرداخت و اظهار داشت: قریب به 16میلیون زائر که 750 هزار تن از آنان را زائران خارجی تشکیل می دادند در اربعین حسینی در کربلا حضور یافتند. بیش از شانزده هزار و پانصد هیأت وظیفه خدمتگزاری به زائران را برعهده داشتند. البته این آمار نهایی نیست و مطمئنا آمار بسیار بالاتری وجود دارد./980/ب901/ک

ارسال نظرات