۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۵۱۹۶۰
امام جمعه موقت تهران:

مشکلات ما به سبب نبود مدیران لایق و صالح است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: تمام مشکلات مملکت ما به سبب نبود مدیران با لیاقت و صالح است، مدیریت در زندگی بسیار مهم است و اگر در زندگی برنامه‌ریزی درستی وجود نداشته باشد شکست می‌خوریم.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي / رونمايي از سنگ منقش به لقب العبد بر روي مزار آيت الله بهجت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته در حسینیه حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی با بیان این‌که آل سعود کانون فساد در اسلام است، گفت: زیارتنامه‌های‌ اهل‌بیت(ع) گنجینه‌های الهی هستند و برخی از اسرار اهل‌بیت(ع) با قرائت همین زیارت‌نامه‌ مشخص می‌شود و فرد می‌تواند با قرائت این زیارتنامه‌ها برخی از اهداف ائمه(ع) را بشناسد.

وی اضافه کرد: وقتی فرد به مکه یا مدینه می‌رود و در کنار قبر رسول‌الله(ص) و قبرستان بقیع این زیارت‌نامه‌ها را می‌خواند به مفاهیم بسیار زیبایی از آن‌ها پی‌می‌برد اما متأسفانه آل سعود از این‌کار خودداری می‌کنند.

استاد حوزه‌های علمیه تهران با بیان این‌که ائمه(ع) سایه حق تعالی هستند، اظهار داشت: شناخت اولیا الهی نیاز به مسیر خاصی دارد، ائمه(ع) دریای بی‌کران هستند و اگر انسان به این بزرگواران متصل شود از دایره شقاوت خارج شده و به سعادت می‌رسد.

وی ادامه داد: یکی از بدبختی‌های عامه و دشمنان اهل‌بیت(ع) این است که از ائمه(ع) دور شده و خلفای خود را به عنوان جانشینان پیامبر(ص) پذیرفتند در حالی که خودشان می‌دانند خلفا افرادی گنه‌کار بوده و هیچ‌ شناختی نسبت به مسائل دین نداشتند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ائمه فعلشان از روی اجتهاد نبوده و نیست بلکه کارشان از روی وحی الهی و فعل الله است، تنها اهل‌بیت(ع) هستند که قابلیت دریافت اسرار الهی را دارند.

الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: باید فرد الهی باشد، تا زمانی که خودش محدودیت ایجاد نکند نامحدود است و فرد باید در مسیر الهی دوست و دشمن را بشناسد.

وی افزود: تمام فتنه‌هایی که در اسلام به وجود آمد از سوی افرادی بوده که همراه پیامبر(ص) و زیر عبای ایشان بودند اما چون از ابتدا به دنبال رضای خدا نبودند به همین دلیل، هم برای خودشان بت شدن و هم برای دیگران.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) ابراز داشت: تمام مشکلات مملکت ما به سبب نبود مدیران با لیاقت و صالح است، مدیریت در زندگی بسیار مهم است و اگر در زندگی برنامه‌ریزی درستی وجود نداشته باشد فرد شکست می‌خورد.

وی بیان داشت: دین اسلام آمده تا زندگی ما را با برنامه کند، هیچ جای دین وجود ندارد که برای زندگی برنامه‌ای را مشخص نکرده باشد و روزی که در آن برنامه‌ریزی نباشد فرد سقوط خواهد کرد و ای کاش مدیران ما در کارهای خود برنامه داشتند و با اخلاص عمل می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که باید فرد در زندگی عبد باشد تا بتواند به موفقیت دست یابد اظهار داشت: امام خمینی(ره) چون هیچ چیز را از آن خود نمی‌دید توانست موفق شود و‌ انقلاب کند، امام راحل می‌فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، همچنین مقام معظم رهبری در جریان فتنه سال 88 فرمودند که امام راحل می‌فرمودند «من بارها دست خدا را در این انقلاب دیدم»./993/پ202/پ 

 

ارسال نظرات