۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۵۱۷۷۳
تحلیلگر سوری:

تاسیس القاعده پاسخی به انقلاب اسلامی ایران بود

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و تحلیلگر سوری، هدف از تاسیس القاعده توسط آمریکا و انگلیس را پاسخی به انقلاب اسلامی ایران و اسلام اصیل در این کشور عنوان کرد.
حسام شعيبب نويسنده و تحليلگر سوري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حسام شعیب نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوریه در گفت‎وگو با شبکه خبری العالم درباره اهداف تاسیس گروه تروریستی القاعده، تصریح کرد: تاسیس القاعده با هدف پاسخ به انقلاب اسلامی ایران که نماینده اسلام اصیل است، تاسیس شد.

 

وی افزود: جبهه النصره که هم اکنون در سوریه مشغول مبارزه با نظام است از جبهه های معروف وابسته به القاعده به شمار می آید. القاعده ای که در جنگ افغانستان پا به عرصه گذاشت و در عراق، یمن، لبنان و هم اکنون در سوریه مشغول به فعالیت تروریستی است.

 

حسام شعیب تاکید کرد: البته جبهه النصره به تنهایی در سوریه حضور ندارد و گروه های دیگری از القاعده نیز در این کشور مشغول هستند.

 

این نویسنده سوری خاطر نشان ساخت: محرک اصلی همه جنبش‎های اسلامی افراطی آمریکا است و انگلیس هم که منبع اصلی فراماسون‎ها به شمار می آید نقش بزرگی در حمایت از این جریان‎های افراطی دارد.

 

وی با انتقاد از سیاست‎های نخست وزیر ترکیه در قبال سوریه، گفت: رجب طیب اردوغان کاملا در بحران سوریه نقش دارد و هم اکنون نه توانایی خارج ساختن خود از این بحران را دارد و نه می تواند به آن ادامه دهد.

 

شعیب ادامه داد: این دیدگاه درباره اردوغان مختص به بنده نیست و روزنامه های آمریکایی و انگلیسی و بسیاری از مراکز پژوهشی برتر دنیا به این مسأله اذعان دارند./980/ب902/ک

ارسال نظرات