۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۵۱۴۰۹
نماینده جهاد اسلامی در ایران:

ملت ایران در پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین سهیم است/ اسراییل غزه را مرز ایران می‌داند

خبرگزاری رسا ـ نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به حمایتهای مستمر جمهوری اسلامی ایران از مقاومت اسلامی فلسطین، گفت:ملت ایران در پیروزی مردم غزه سهیم است.
ناصر ابوشريف، نماينده جنبش جهاد اسلامي در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران، امروز هشتم دی ماه در بیست و نهمین نشست از سلسله نشستهای انقلاب اسلامی، مخاطرات امروز و فردا که با عنوان «بیداری اسلامی» در مدرسه معصومیه قم برگزار شد، از انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین حلقه مسیر بیداری اسلامی یاد کرد و گفت: موضوع بیداری اسلامی یک مسأله جدیدی نیست و 150 سال است که تحرکهای مختلفی در این زمینه صورت می گیرد، اما پیروزی انقلاب اسلامی ایران مهمترین رویداد بیداری اسلامی به شمار می آید.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی تاثیر فراوانی بر همه منطقه خصوصا رشد حرکتهای اسلامی داشت، مقاومت اسلامی در فلسطین نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی مضاعف شد. جنبشهای مقاومت اسلامی در فلسطین که نقش عمده ای در جنگ 8 روزه داشتند در دوران انقلاب اسلامی شکل گرفتند. جهاد اسلامی از ناحیه فکری مربوط با انقلاب اسلامی است و فعالیت عملی خود را در دهه هشتاد میلادی آغاز کرد.

 

ابوشریف تصریح کرد: مصر که در سال 1979 از جایگاه مهمی برخوردار بود با امضای معاهده کمپ دیوید از پروژه مبارزه با رژیم اشغالگر خارج شد، اما خداوند متعال بسیار بزرگ است و انقلاب اسلامی را در ایران به وجود آورد تا در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بایستد. پروژه غرب برای نابودی امت های اسلامی به دلیل ایران که مرکز و پایگاه بیداری اسلامی است، شکست می خورند.

 

نماینده جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به حمله غرب و آمریکا به بیداری اسلامی، خاطر نشان ساخت: حرکتهای اسلامی در منطقه با مبارزه و دشمنی مواجه می شوند، جنبش مصر و تونس در آن سالها سرکوب شد و حمله علیه انقلاب اسلامی ایران با جنگ تحمیلی هدایت شده از سوی غرب ادامه پیدا کرد. انقلابهای اسلامی در سال 2010 در مصر و تونس و لیبی به موفقیت رسیده و این انقلابها به بحرین و یمن نیز کشیده شده اند، اما قدرتهای مخالف ملت ها همچنان ایستاده اند و می خواهند این انقلابها را تحت تاثیر قرار دهند.

 

وی با تاکید بر اینکه منطقه برای رژیم صهیونیستی غریبه است، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در قلب امت کاشته شد و نوارهای امنیتی محکمی نیز برای آن تدارک دیده شد. ترکیه و ایران پیش از انقلاب از این نوارها بودند که با سرنگونی دیکتاتوری شاه در ایران و تغییر مواضع ترکیه پس از جنگ 2008 و همچنین پیروزی ملت مصر از بین رفتند. پاره شدن این نوارهای امنیتی مطمئنا به سود فلسطین است.

 

ابوشریف ادامه داد: مقاومت اسلامی فلسطین پس از جنگ 2008 غزه به بررسی نقاط ضعف خود پرداخته و با وجود تحریمهای شدیدی که علیه آنان انجام می گیرد توانست خود را پیشرفته سازد و در حالی که جنگ 2008، 22 روز به طول انجامید جنگ امسال در 8 روز پایان یافت.

 

نماینده جهاد اسلامی در تهران، تهدیدهای اسرائیل علیه ایران را پوچ خواند و اظهار داشت: اسرائیلی که دو سال است به بهانه فعالیت هسته ای مسالمت آمیز ایران ادعای حمله به این کشور را دارد هنگامی که فهمید نمی تواند به جنگ ایران و حزب الله برود به غزه حمله کرد تا نتانیاهو به مردم بگوید درست است که ایران نزدیم ولی توانستیم بازوی ایران را بزنیم. اسرائیل، مرز با غزه را مرز با ایران می داند و نابودی مقاومت برای این رژیم بسیار مهم است.

 

وی افزود: صهیونیستها یک از رهبران نظامی حماس را ترور و درصدد ترور تعداد دیگری از رهبران این جنبش بودند و گمان می کردند که حماس هیچ پاسخی نخواهد نداد. اما جهاد اسلامی پاسخ بسیار محکمی به این ترور داشت و تل آویو را بر خلاف انتظار اسرائیل موشک باران کرد. تل آویو خط قرمز اسرائیل است و این موشک باران ممکن بود به دیوانگی رژیم منجر شود.

 

ابوشریف از شلیک موشک به سوی تل آویو به عنوان تحول اساسی این جنگ یاد کرد و گفت: رژیم صهیونیستی می خواست قدرت خود را نشان دهد، ولی با فرار 3 میلیون اسرائیلی و حتی نخست وزیر این رژیم به سوی پناهگاه مواجه و ضربات سنگین اقتصادی و سیاسی را متحمل شد.

 

وی ایران را همپیمان استراتژیک مقاومت اسلامی معرفی کرد و بیان داشت: برخی حکومتهای منطقه در جریان جنگ هشت روزه برای تحقق اهداف خود تلاش کرده و قطر و ترکیه می خواستند این جنگ را مرتبط با حماس جدید جلوه دهند و ایران را از مسأله فلسطین دور سازند. رهبران جهاد اسلامی بر عدم حضور قطر و ترکیه در مذاکرات تاکید کردند و حتی دکتر رمضان رییس جهاد اسلامی اعلام کرد که موشکهای شلیک شده به سوی تل آویو یا ساخت ایران بودند یا اینکه با حمایت این کشور ساخته شده اند و بدین وسیله می خواست نقش ایران را در جنگ غزه نشان دهد.

 

ابوشریف تاکید کرد: بسیاری از حکومتهای عربی از سخنان دکتر رمضان ناراحت شدند ولی وی تاکید کرد که نام بردن از ایران و حمایتهای این کشور کاملا هدفمندانه بود، زیرا ایران همپیمان سی ساله ما به شمار می آید و حمایت از ما را وظیفه اسلامی خود می داند. ما باید از ایران تشکر کنیم زیرا این یک واجب اخلاقی است.

 

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران، گفت: برخی از کشورهای غربی و عربی می خواهند ایران را به جای رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اسلام جا بزنند، اما همگان باید بدانند که ایران جزئی از جهان اسلام است و جنگ اخیر نشان داد چه کسی دوست است و چه کسی دشمن. صهیونیستها مردم فلسطین را قتل عام کردند و ایران به حمایت از این ملت مظلوم پرداخت.

 

وی افزود: ما به صراحت می گوییم که فقط ایران و ملت این کشور در این پیروزی با مردم فلسطین سهیم هستند. گرچه سایر مسلمانان و کسانی که صادقانه با ما بودند نیز در این پیروزی نقش دارند، اما مطمئنا جمهوری اسلامی ایران، شریک اساسی ما در این پیروزی به شمار می آید. حمایت ایران از ما یک وظیفه اسلامی است و حمایت از ایران نیز وظیفه دینی خود می دانیم، رابطه ما با ایران از زمان انقلاب اسلامی یک رابطه برادری اسلامی بوده و به همین خاطر هیچ تغییری در رابطه ایران و جهاد اسلامی دیده نشده است./980/پ201/ع

ارسال نظرات