۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۵۱۳۹۲
امام جمعه نکا:

9 دی خروش ملت در برابر هجمه به ارزش‌های دینی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: حماسه نهم دی به جوش آمدن خون ملت ایران در برابر توطئه دشمن و خروش در برابر گستاخان به ارزش های دینی بود.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا

به گزارش خبرگزاری رسا از نکا، حجت الاسلام  محمد باقر محمدی لائینی، امام جمعه نکا امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان، تقوا و پرهیزکاری را لباس انسان برشمرد و افزود: اگر لباس تقوا بپوشیم، انسان‌های ناپاک، نمی‌توانند به ما آسیب برسانند.

 

خطیب جمعه‌ نکا ‌در ادامه به تفسیر آیات 33 و 34 سوره‌ مبارکه یاسین پرداخت  و ادامه داد: تدبیر الهی حکم می‌کند که برای انسان‌ها در قیامت، حساب و کتاب درنظر بگیرد و خداوند در این آیات، نشانه‌های قیامت را بیان می‌کند.

 

وی گفت: همان‌گونه که خداوند، زمین مرده را زنده می‌کند و رویش را در آن ایجاد می‌ کند در قیامت انسان‌های مرده را زنده می‌کند.

 

خطیب جمعه نکا در ادامه سخنان خود به سالروز حماسه نهم دی اشاره کرد و گفت: ملت ولایت مدار ایران اسلامی در چنین روزی با همه وجود از کیان نظام اسلامی دفاع کردند.

 

حجت الاسلام لائینی اظهار داشت: ملت ایران در طول دوران مختلف 33 ساله این انقلاب با بیداری و هوشیاری خود رویدادهای مختلفی را پدید آوردند که نهم دی سال 88 یکی از اتفاقات کم نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی بوده است.

 

امام جمعه نکا با اشاره به ولایت‌پذیری و اطاعت از رهبری ملت ایران، خاطر‌نشان کرد: اگر رهبر مظلوم باشد و پیروانش تشخیص و انگیزه نداشته باشند رهبر نمی‌تواند کاری انجام دهد همچون دوران امام علی(ع) که برخی مردم بی بصیرت آن زمان با بی‌درایتی امور را بر هم می ‌زدند.

 

حجت الاسلام لایینی ادامه داد: امروز مردم ایران مانند نگینی به دور  رهبری می‌گردند و اعلام حمایت و پشتیبانی می‌کنند که این نشان از شایستگی رهبر یک ملت و نشانه بیداری او است.

 

امام جمعه نکا گفت: برای این که مردم وظیفه‌ خود را انجام دهند، باید بصیرت لازم را داشته باشند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند: درست تدبر کردن در حوادث، در انسان بصیرت ایجاد می‌کند.

 

وی با اشاره به این که مردم نشان دادند که حوادث و مسائل را خوب می شناسند و در سال 88 فریب‌خوردگان در عرصه‌ سیاسی خطا کردند، ادامه داد: فتنه گران خواستند زورگیری سیاسی کنند.

 

امام جمعه نکا با بیان این که در این عرصه‌ برخی از آشوب گران اموال شخصی دیگران را غارت و تخریب کردند، گفت: آنان حرمت مقدسات را شکستند و به دسته‌های عزاداری توهین کردند اما خون ملت با این توهین‌ها به جوش آمد و نتیجه‌ آن، حماسه‌ نهم دی بود.

 

وی تقوای الهی را مصداق شکرگزاری از درگاه خداوند دانست و خاطر نشان کرد: خداوند می‌فرماید: شما و پیشینیان شما را به تقوا و پرهیزکاری سفارش کردیم.

 

حجت الاسلام لایینی در ادامه سخنان خود به در پیش بودن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: یکی از نشانه‌های مؤمن، زیارت اربعین است و در حدیث آمده است که قبر امام حسین(ع) در کنار بهشت قرار دارد.

 

وی همچنین به روز جهاد کشاورزی اشاره کرد و با بیان این که مازندران یک استان کشاورزی است، خواستار توجه بیشتر مسؤولان به زیرساخت های این بخش در استان شد.

 

امام جمعه نکا در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که مردم این شهرستان، مردمی ولایتمدار و دیندار هستند که از اول انقلاب تاکنون، همواره در خدمت نظام و ولایت بوده‌اند، گفت: امیدواریم با تدبیر مسؤولان، مشکلات مردم در لابلای کارهای اداری، بیشتر نشود و کرامت آن‌ها در ادارات حفظ  شود./950/پ202/پ

ارسال نظرات