۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۵۱۲۰۱

2013 سال گسترش اعتراضات خیابانی در اروپا

خبرگزاری رسا _ شبکه من و تو با تحلیل مسائل اقتصادی اروپا گفت: درسال 2013 یورو پول واحد اروپا سلامت خود را باز نخواهد یافت.
اعتراضات خياباني

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ؛ شبکه من و تو به مناسبت کریسمس و شروع سال جدید میلادی، به گمانه زنی و تحلیل وقایع پیش رو در سال 2013 پرداخت.


پیش بینی های شبکه من و تو حاکی از آن است که اروپا در سال 2013 همچنان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند.


از جمله دلایل این امر، ادامه رکود اقتصاد جهانی بویژه در کشورهای پیشرفته است.


من و تو ادامه داد: در سال 2013 تولید ناخالص حوزه اقتصادی یورو، تنها به میزان نیم درصد رشد خواهد داشت.


آلمان و فرانسه رشد اقتصادی بسیار اندکی را تجربه خواهد کرد و یونان برای چندمین سال متوالی رکود اقتصادی را پشت سر خواهد گذاشت.


این شبکه در ادامه افزود: در سال 2013 وضعیت اقتصادی اسپانیا و پرتغال بهتر از یونان نخواهد بود به همین دلیل سال 2013 در اروپا ممکن است همچنان سال اعتراضات اجتماعی باشد.


من و تو همچنین با اشاره به اینکه یورو پول واحد اروپا در سال 2013 سلامت خود را باز نخواهد یافت گفت: یونان همچنان می تواند این سال اقتصاد اروپا را به لرزه در آورد ولی رفتار اسپانیا بعنوان چهارمین قدرت اقتصادی اروپا، تهدیدی به مراتب نگران کننده تر بنظر می آید.


این شبکه در پایان به نقل از رئیس بانک مرکزی اروپا افزود: بازیابی س
لامت اقتصادی منطقه یورو، نیازمند پیشرفتهای سیاسی در زمینه اتحاد بانکی و نوعی ادغام بودجه های کشورهای عضو اتحادیه اروپا در یکدیگر است و حال آنکه آلمان و هلند قویا با این مسأله مخالفند./ 9161/

ارسال نظرات