۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۵۰۹۲۸
همزمان با اربعین حسینی؛

بیش از 15 میلیون زائر در کربلا حضور می‎یابند

خبرگزاری رسا ـ استاندار کربلا پیش بینی کرد بیش از 15 میلیون زائر عراقی و خارجی برای مشارکت در اربعین حسینی در این شهر حضور یابند.
حرم امام حسين(ع)

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از براثا، آمال الدین الهر، استاندار کربلا در کنفرانس خبری پیش بینی کرد بیش از 15 میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی در این شهر مقدس حضور یابند.

 

وی گفت: مشارکت عزاداران در اربعین حسینی امسال بسیار چشمگیر است به گونه ای که 15 میلیون زائر عراقی و بیش از پانصد هزار زائر عربی و خارجی از کشورهای مختلف جهان در کربلا حضور خواهند یافت.

 

استاندار کربلا با اشاره به لزوم اختصاص بودجه ویژه اربعین حسینی، تصریح کرد: استان کربلا بارها از دولت خواسته است تا بودجه ویژه ای برای اربعین حسینی که یک رویداد بسیار بزرگ در کشور است، اختصاص دهد، اما دولت تاکنون به این خواسته جواب مثبت نداده است.

 

آمال الدین الهر ادامه داد: دولت عراق بودجه 10 میلیارد دیناری را برای همه مراسم های مذهبی و دینی اختصاص داده است، ولی با توجه به اینکه زیارت اربعین حسینی از مراسم‎های منحصر به فرد در عراق است مقامات استان کربلا مجبوند از بودجه اختصاصی استان برای این مراسم استفاده کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه صرف مبالغ تنها به اربعین حسینی منحصر نمی شود، اظهار داشت: مبالغ فراوانی پس از پایان مراسم اربعین حسینی برای پاکیزگی و تقویت زیرساخت‎ها صرف می شود./980/ب902/ک

ارسال نظرات