۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۵۰۶۶۴
شیخ عیسی قاسم:

عدالت خواهی مردم بحرین با شکنجه و فشار بیشتر می‎‌شود

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد که فریاد آزادی طلبی و عدالت خواهی ملت هیچگاه خاموش نخواهد شد و مردم به اعتراضات مسالمت آمیز خود ادامه می دهند.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد از ادامه سرکوب شهروندان در این کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: ملت و دولت بحرین و همه جهانیان به این نتیجه رسیده اند که این بحران تنها با اصلاحات واقعی حل و فصل می شود. حکومتی که خیر و صلاح ملت را نمی خواهد از اصلاحات پرهیز می کند.

 

وی افزود: دولت نباید انتظار عقب نشینی ملت را داشته باشد، نظامی که درصدد از بین بردن کرامت مردم است بدترین نظام به شمار می آید. مشروعیت دولت با خودداری از اصلاحات از بین رفته است و هیچ مشروعیتی ندارد.

 

آیت الله عیسی قاسم بر ادامه اعتراضات مردمی در بحرین تاکید کرد و اظهار داشت: فریاد عدالت، تغییر و آزادی خواهی هیچگاه خاموش نمی شود و هرچه سرکوب و تنش افزایش یابد عزم و اراده مردم نیز افزایش پیدا می کند.

 

خطیب جمعه شهر دراز بحرین ادامه داد: دولت و یاران آن از پایان بحران در کشور سخن می گویند، واقعا چرا چنین سخنانی به زبان می آورند؟ آیا ظلم به عدالت مبدل شد؟ اختلاف میان معارضان و نظام به پایان رسید؟ قانون اساسی مورد پذیرش مردم قرار گرفت؟ یا اینکه هیچ اختلافی در کشور وجود ندارد.

 

رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد: مطمئنا سخن گفتن از پایان بحران در کشور به دور از واقعیت است و چیزی جز پر شدن زندانها، افزایش آمار شهدا و عدم حل و فصل حتی یک مورد از اختلافات میان مردم و دولت نمی بینیم.

 

وی از آمادگی کامل ملت بحرین برای فداکاری های بیشتر جهت آزادی خبر داد و خاطر نشان ساخت: انقلابیون می دانند که بحران دردناک است و خسارتهای فراوانی برای کشور و ملت به همراه دارد، اما کشور به این اعتراضات برای رسیدن به آزادی و بیداری دینی و احترام به انسانیت نیازمند است و مردم به فداکاری به دور از خشونت و عنف و آشوب ادامه می دهند.

 

شیخ عیسی قاسم در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به برگزاری سالگرد ارتحال شیخ عبدالامیر الجمری در این کشور، گفت: یاد و خاطره این عالم بزرگ هم اکنون در انقلاب اصلاحات و کرامت مشاهده می شود و اخلاص ملت به وی تا ابد ادامه خواهد یافت. وی معلم بزرگی برای ملت بود و همواره برای حقوق و کرامت ملت می جنگید./980/ب901/د

ارسال نظرات