۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۵۰۴۸۷
رحیم‌پور ازغدی:

سبک زندگی غربی با ایدئولوژی دینی اسلام منافات دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این‌که سبک زندگی غربی در اساس و بنیان با سبک زندگی اسلامی منافات دارد و در تناقض است، گفت: سبک زندگی غربی با ایدئولوژی دینی اسلام منافات دارد.
حسن رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با موضوع « زندگی نه شرقی نه غربی » اظهار داشت: باید به حقیقت و مفهوم شعارهایی که داده می شود، توجه لازم صورت گیرد.

 

وی با بیان این‌که معنای اول شعار نه شرقی و نه غربی در نفی سلطه غرب و شرق بر مسلمانان جهان است، خاطرنشان کرد: باید دانست؛ هر چه که در شرق و غرب وجود دارد، به طور کامل باطل نیست و الگو برداری در جایی که متناقض با اهداف و غایات اسلامی نباشد، موجه است.

 

رحیم‌پور ازغدی با تأکید بر این‌که سبک زندگی غربی با ایدئولوژی دینی اسلام منافات دارد، با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان سفر به استان خراسان شمالی گفت: آن دسته از مفاهیم و ایدئولوژی هایی که با وحی و دین در تناقض هستند را نمی پذیریم، چراکه نمی خواهیم الگوهای غربی سبک زندگی ما را رهبری کند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این‌که سبک زندگی غربی در اساس و بنیان با سبک زندگی اسلامی منافات دارد و در تناقض است، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری فرمودند؛ آن چیزهایى که متن زندگى ما را تشکیل می‌دهد؛ همان سبک زندگى است، که بُنمایه‌هاى فرهنگ زندگی عبارت است از خردورزى، اخلاق، حقوق؛ اینها را اسلام در اختیار ما قرار داده است.

 

وی با اشاره به تفاوت‌های بنیادین سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غربی از دیدگاه آیات و روایات تصریح کرد: رهبر انقلاب به زیبایی تمام اشاره داشتند که سبک زندگی غربی عبارت است از سبک زندگى مادىِ شهوت‌آلودِ گناه‌آلودِ هویت‌زدا و ضد معنویت و دشمن معنویت در حالی هدف و آرمان سبک زندگی اسلامی به عبودیت و شناخت ختم می شود.

 

رحیم پورازغدی با تأکید بر این‌که بایستی نگاهی منصفانه به وضعیت موجود در شرق و غرب داشت، افزود: وقتی تجربه های تمدنی شرق و غرب عالم با مبانی و احکام ثابت منافات ندارد، شعار هم غربی و هم شرقی نیز موردی ندارد، در حقیقت اگر سخن شرق و غرب با دین‌مان منافات نداشته باشد، پذیرفته شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به این‌که اجتهاد یعنی نواندیشی صحیح اسلامی که جریان زندگی اسلامی را با نقل وحی و عقل کنترل می کند، گفت: نواندیشی دینی همراه با برخورد عقلانی و اجتهادی با کتاب و سنت و همچنین وفاداری به آن تنها راهی است که می‌تواند به ساخت تمدن اسلامی کمک کند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صبغه دینی شهر تبریز و علمای برجسته این این شهر اظهار داشت: اگر سه علامه تبریزی امینی، طباطبایی و جعفری نبودند، مسلمانان دستشان خالی بود، چرا که جریان دینی عقل گرای استقلال طلب، در مدت حدود نیم قرن با تلاش این افراد خودش را بازسازی کرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات