۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۵۰۰۵۶
فردا در مشهد؛

همایش و شب شعر اصحاب الحسین برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش و شب شعر «اصحاب الحسین» به همت قرارگاه فرهنگی ولی امر 27 آذر در مشهد برگزار می شود.
همایش و شب شعر اصحاب الحسین برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سیدعلیرضا سیدشبیری، دبیر کارگروه هیئات قرارگاه فرهنگی ولی امر شب گذشته در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت:با توجه به پراکندگی خطوط فکری هیئات مذهبی در مشهد و کمبود هیئت های ولایی قوی، در این کارگروه به دنبال شناسایی، تقویت و شبکه سازی هیئت های انقلابی و ولایی هستیم.

 

وی گفت: به همین منظور در دهه اول محرم، بسته های فرهنگی و کتیبه منقش به نام اصحاب از سوی قرارگاه به 180 هیأت اهدا شد.

 

وی در ادامه در تشریح طرح اصحاب الحسین(ع)، با اشاره به جایگاه اصحاب و یاران امام حسین(ع) ابراز داشت: با این وجود متأسفانه نسبت به تبیین شخصیت این شهدا در جامعه غفلت شده است این در حالی است که به فرموده امام راحل و رهبر معظم انقلاب محرم و صفر ضامن بقای اسلام است و ما هرچه داریم از عاشورا است.

 

سیدشبیری با بیان این که این تجمع اصحاب پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) برای هیچ معصومی نبوده است، افزود: شهدای کربلا بزرگ ترین حماسه های تاریخ را رقم زدند اما هیچ اسمی از آنان در میان الگوهای نسل جوان دیده نمی شود.

 

دبیرکارگروه هیئات قرارگاه فرهنگی ولی امر با تأکید بر ضرورت الگوسازی از شخصیت اصحاب امام حسین(ع) برای اقشار مختلف جامعه، افزود: طرح اصحاب الحسین(ع) در گام نخست با برنامه قرائت روزانه عاشورا به نیت هر یک از اصحاب شروع شد که با وجود اینکه طرح استانی تعریف شده بود اما از میان 3700 نفر شرکت کننده، 30 درصد از خارج استان بودند.

 

وی، احیای مداومت بر زیارت عاشورا را از مزایای این برنامه عنوان کرد و گفت: در این برنامه ابتکاری که با استقبال بالای مخاطبان از سراسر کشور مواجه شد، از 72 روز مانده به روز عاشورا، قرائت روزانه زیارت عاشورا هر روز به نام یکی از اصحاب از طریق ارسال پیامک به شرکت کنندگان آغاز شد که ارسال پیامک ها هر روز همزمان با اذان صبح به افق مشهد انجام می شد.

 

سیدشبیری با بیان اینکه در مجموع 230 هزار پیامک به شرکت کنندگان ارسال شد، افزود: هر پیامک افزون بر نام شهید، حاوی یکی از خصویات بارز وی نیز بود.

 

وی ابراز داشت: راه اندازی پایگاه اینترنتی اصحاب الحسین(ع) به نشانی www.72shahid.com به عنوان مجموعه تخصصی یاران امام حسین(ع) در فضای مجازی دومین گام طرح محسوب می شود، در این پایگاه، افزون بر زندگینامه، مقتل و فداکاری خاص هر یک از شهدا در روز عاشورا نیز بیان شده است.

 

وی، چاپ زیارت عاشورا مزین به نام اصحاب اباعبدالله(ع) در قطع جیبی را سومین گام طرح اصحاب الحسین عنوان کرد و گفت: پوسترهای فاخری نیز در همین زمینه چاپ و میان هیئات مذهبی و عموم مردم توزیع شده است.

 

دبیرکارگروه هیئات قرارگاه فرهنگی ولی امر با اشاره به تدوین و چاپ کتاب اصحاب امام حسین(ع) در گام چهارم طرح، تصریح کرد: بیشتر کتاب هایی که در این خصوص نوشته اند به زبان عربی و با حجم سنگین هستند لذا در این کتاب تلاش شده است مجموعه ای مستند و معتبر با رعایت اجمال مطالب در 150 صفحه برای شناخت شهدای کربلا ارائه شود.

 

وی ادامه داد: همچنین در این کتاب برای استفاده مداحان، به ازای هر صفحه متن، یک صفحه شعر قرار داده است که در مجموع این کتاب حاوی 1100 بیت شعر از شاعر برجسته آیینی، محمد سهرابی در خصوص اصحاب الحسین(ع) است.

 

سیدشبیری اضافه کرد: در مرحله نخست، این کتاب با شمارگان دوهزار نسخه ویژه مبلغان، هیئات مذهبی و مداحان منتشر و توزیع شده است.

 

وی، گام پنجم طرح اصحاب الحسین(ع) را برگزاری همایشی به همین نام عنوان کرد و گفت: همایش علمی و شب شعر «اصحاب الحسین» با حضور حجت الاسلام آقاتهرانی 27 آذرماه در مشهد برگزار می شود.

 

دبیر اجرایی همایش اصحاب الحسین، با اشاره به شعرخوانی شعرای برجسته آیینی از سطح استان و کشور در این مراسم، گفت: این اشعار در قالب کتاب شعر اصحاب الحسین(ع) منتشر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه طرح اصحاب الحسین همچنان ادامه خواهد یافت، یادآور شد: همایش و شب شعر «اصحاب الحسین» 27 آذرماه ساعت 18 در محل سالن همایش های آستان قدس واقع در باب الجواد(ع) ویژه هیئات مذهبی، طلاب، فضلا و مبلغان حوزه علمیه برگزار می شود.

 

سیدشبیری خاطرنشان کرد: کارویژه این قراگاه، اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی در راستای تحقق رهنمودهای فرهنگی رهبر معظم انقلاب است، علاقه مندان جهت اطلاع بیشتر از فعالیت های این مرکز می توانند با شماره 8553797-0511 تماس بگیرند./930/پ203/ب

ارسال نظرات