۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۴۹۹۷۴
دبیرکل الوفاق بحرین:

فشارهای مسالمت آمیز علیه نظام ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین تاکید کرد که اگر خواسته های مشروع شهروندان مورد پذیرش واقع نشود، فشار مسالمت آمیز انقلابیون به نظام نیز ادامه و گسترش خواهد یافت.
شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر قفول که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به گذشت دو سال از انقلاب مشروع ملت بحرین، گفت: نزدیک به دو سال است که ملت بحرین تنها به دلیل مطالبه حقوق مشروعشان که یک امر طبیعی و بدیهی است با سختی و شکنجه و مصیبت زندگی می کنند. مسؤولان نیز گوش خود را به مطالبات مردم بسته اند و تنها به سرکوب شهروندان می پردازند.

 

وی با اشاره به اینکه نظام آل خلیفه هیچ تمایلی برای آغاز گفت‎وگو ندارد، افزود: در حال حاضر هیچ نشانه ای از مذاکره در بحرین وجود ندارد، گرچه در تاریخ سیاسی کشور هیچ گفت‎وگوی واقعی دیده نشده است.

 

حجت الاسلام علی سلمان بر لزوم ادامه اعتراضات به شیوه مسالمت آمیز تاکید کرد و اظهار داشت: انقلابیون باید جنبش مسالمت آمیز را به جلو سوق دهند و توجهی به شایعات و مسائل دیگر نکنند. ما تنها برای دستیابی به حقوق مشروع خود به تظاهرات و تجمع می پردازیم وگرنه تمایلی به این کارها نداریم.

 

دبیرکل جمعیت الوفاق ادامه داد: ما شهروندان به حاشیه رانده شده ای هستیم که می خواهیم به منبع قدرت کشور مبدل شویم و مقامات را خودمان انتخاب کنیم، این خواسته ما به شمار می آید که اگر تحقق نپذیرد فشارهای مسالمت آمیز نیز ادامه می یابد و برنامه های انقلاب را بدون وقفه به پیش خواهیم برد.

 

خطیب جمعه قفول بحرین از برخی مخالفان اعتراضات مسالمت آمیز سخن گفت و تاکید کرد: برخی از جریانها و شخصیتها با اعتراضات مسالمت آمیز ما مخالفت می کنند که البته این اختلاف نظرها بسیار طبیعی است. هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و ما به آنها احترام می گذاریم.

 

وی در پایان خاطر نشان ساخت: دیدگاه ما بر حمایت از برنامه های مسالمت آمیز هدفمند که توانایی ایجاد دموکراسی را در کشور دارد، استوار است، پس اگر نشست، تظاهرات، تجمع یا هر برنامه مسالمت آمیزی برگزار شود از آن استقبال کرده و مردم را به حضور در آن فرامی خوانیم./980/ب902/ک

ارسال نظرات