۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۱۴۹۷۰۵
مدیرکل اوقاف مازندران:

بصیرت عاشورایی ضامن بقای انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر این که بصیرت عاشورایی ضامن بقای انقلاب است، خاطرنشان کرد: نگاه کلان همراه با بصیرت باید در بین متولیان موقوفات وجود داشته باشد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در همایش بصیرت عاشورایی متولیان موقوفات مازندران که در سالن همایش های علامه محمدتقی آملی دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار شد با بیان این که وقف یکی از سنن حسنه اسلامی است که در آموزه های دینی نسبت به ترویج و احیای آن تاکید فراوان شده است، گفت: وقف همه مرزهای جغرافیایی و اعتقادی را درنوردیده است و تاریخ آن به تاریخ بشریت بر می گردد و امر جدیدی نیست.

 

وی با اشاره به این که وقف یک نهاد بالنده و اثرگذار در خدمت مسیر دینی و الهی است، خاطرنشان کرد: وقف ادامه دهنده حیات اقتصادی واقف است که پس از فوت هم فرد بر اموال خود مدیریت دارد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که خدمت در امور موقوفات آن قدر گسترده است که هر چقدر کار کنیم باز جای خدمت وجود دارد، گفت: وقف خدمت ارزنده ای در ترویج امور دینی ایفا می کند که باید به بهترین نحو ممکن از آن بهره برداری شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که متولیان موقوفات از جایگاه ویژه ای به سبب خدمات ارزنده خود برخوردار هستند، بیان داشت: شاید از جهاتی متولیان و مدیران موقوفات جایگاه آنان از واقف بیشتر باشد که در راستای حفظ و نگه داری مال موقوفه همه تلاش خود را مصروف می دارند.

 

وی با بیان این که متولیان موقوفات به عنوان اعضای خانواده بزرگ اوقاف هستند، خاطرنشان کرد: متولیان باید ادارات اوقاف را محل آرامش خود دانسته و تعامل شایسته ای را با این مجموعه داشته باشند.

 

حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر این که حمایت از متولیان و همراهی با آنان وظیفه اوقاف است، بیان داشت: ارتباط صحیح و تدبیر ارزنده بین این دو مجموعه می تواند هم به نفع دنیا و آخرت انسان، ماندگاری موقوفه و ترویج فرهنگ وقف باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که باید کاری کنیم تا مردم وقف را به عنوان عملی دینی بپذیرند، گفت: بزرگ ترین خدمت وقف در راستای نظام و انقلاب است که می شود در حوزه موقوفه مشکلات مختلف را حل کرد.

 

وی با تاکید بر این که بصیرت عاشورایی ضامن بقای انقلاب است، خاطرنشان کرد: نگاه کلان همراه با بصیرت باید در بین متولیان موقوفات وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که رعایت مصلحت وقف و اجرای نیت واقف امری ارزنده است که باید به آن توجه شود، گفت: انگیزه های شخصی متولیان هیچ گاه نباید وارد موضوع وقف شود و همگان باید در تلاش باشند تا نیت واقف را به اجرا در آورند./950/پ202/ب

ارسال نظرات