۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۴۹۵۵۸

هفتاد و چهارمین شماره ماهنامه ذکر منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ هفتاد و چهارمین شماره ماهنامه ذکر از سوی حزب مؤتلفه اسلامی منتشر شد.
ذکر 74
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هفتاد و چهارمین شماره ماهنامه ذکر به همت حزب مؤتلفه اسلامی با عنوان «وقتی سبک زندگی‌مان ایرانی، اسلامی نیست تغییر را از کجا شروع کنیم» منتشر شد.
در این شماره می خوانیم: «مدیریت راهبردی چشم‌انداز»، «نظام جمهوری در ایران با نظام ریاستی در آمریکا متفاوت است»، «رییس جمهور از اختیارات تا مسؤولیت‌ها»، «قوه مجریه بالاتر از قوای دیگر نیست»، «پیشرفت و اقتصاد دانش بنیان لازم و ملزوم یکدیگرند»، «الزامات ورود به اقتصاد دانش‌بنیان» و «موانع پیش‌روی اقتصاد دانش‌بنیان».
در بخش قوه مجریه بالاتر از قوای دیگر نیست چنین آمده است: «در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وظایف و به صراحت وظیفه سران قوا اعلام شده است و بر همین اساس وظیفه رییس‌جمهوری کاملا شفاف و روشن است.
در قانون اساسی درباره وظیفه رییس‌جمهوری آمده است که شخص رییس‌جمهور تصدی امور اجرایی کشور را بر عهده دارد و فرد نخست امور اجرایی کشور مطرح شده است، بر همین اساس، تدارک و تجهیز کشور بر عهده رییس‌جمهور است و رییس قوه‌‌مجریه با کمک معاونان باید به نحو شایسته‌ای کشور را تجهیز کند.
در قانون اساسی، براساس نقش برجسته‌ای که رهبری دارند، رییس‌جمهور حق دخالت در شئون قوا را ندارد و این برداشت غلط است که وی می تواند بر دیگر قوا نظارت کند.»
«این مشکل شماست؛ را اصلاح کنیم»، «امام موسی صدر؛ یک سبک زندگی»، «سبک زندگی دینی؛ توجهات رهبری؛ اظهارنظر مسؤولان»، «منتظرم که مدیران سینما تغییر کنند»، «صبر می‌کنم تا خدا داوری کند»، «ریشه‌یابی عمق انحراف در صدر اسلام» و «حکایت کاسه‌هایی که جز رطوبتی بر آنها نمانده است» از دیگر موضوعات مطرح شده در این شماره است.
در بخشی با عنوان امام موسی صدر؛ یک سبک زندگی می خوانیم: «سبک زندگی برآیند ارزش‌های درونی‌شده فرد است، وقتی مجموعه‌ای از ارزش‌ها در فردی درونی می شود، این فرد را ناگزیر می کند که به آن شیوه زندگی کند.
امام موسی صدر نه تنها به ضرورت تشکیلات و سازماندهی نیروها اعتقاد دارد بلکه آسیب‌شناسی تشکیلات را نیز اصل ضروری به شمار می‌آورد، از نظر وی باید همواره مراقب بود که اعضای تشکیلات سیاسی درصدد کسب جاه و مقام یا به ‌دست آوردن مال و ثروت یا به فکر کسب اعتبار و شهرت نباشند، باید مواظب بود که تشکل‌ها به سمت منفعت‌طلبی پیش نروند.»
در این ماهنامه در ذیل موضوع وقتی نفاق سر حقیقت را برید این جملات به چشم می‌خورد: سخن گفتن از امام حسین علیه‌السلام سخن گفتن از پیامبر صلی‌الله علیه و آله است و صحبت از پیامبر سخن از اسلام است زیرا پیامبراکرم صلی الله علیه و آله فرموده است «حسین منی و انا من حسین».
اگر پیامبر صلی الله علیه و آله مؤسس و آورنده اسلام است، امام حسین علیه السلام احیاکننده آن و اگر در مبعث و غدیر اسلام رویید و به کمال رسید، در روز عاشورا حیاتی دوباره یافت و تفسیر ناب امام حسین علیه‌السلام از اسلام خط بطلان بر همه وسوسه‌ها و راه‌های انحرافی و بدعت‌ها کشید و مسیر ناب را در پیش چشم همگان قرارداد.»
هفتاد و چهارمین شماره ماهنامه ذکر به صاحب امتیازی و مدیر مسؤولی معاونت آموزش حزب مؤتلفه اسلامی، آذر 1391 در 64 صفحه با قیمت 2000 تومان منتشر شده است./907/ن601/ق
ارسال نظرات