۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۴۹۱۵۲
مدیر مرکز اسلامی امام رضا در برلین:

رمز موفقیت مرکز اسلامی هامبورگ ولایت مداری است/ اروپایی‎ها از وهابیت حمایت می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جماعت و مدیر موسسه امام رضا (ع) در برلین آلمان گفت: رمز موفقیت مرکز اسلامی هامبورگ در دنبال کردن خط مشی و سیاست هایی است که ولایت فقیه تعیین می کند.
مرکز اسلامي هامبورگ

 

صباح الدین ترک ایلماز، امام جماعت و مدیر موسسه امام رضا(ع) در برلین آلمان در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا گفت: مراکز زیادی در اروپا و سایر نقاط دنیا به تبلیغ تشیع می پردازند اما رمز موفقیت مرکز اسلامی هامبورگ در پیروی از خط مشی و سیاست هایی است که ولایت فقیه دنبال می کند.


وی افزود: تبلیغ تشیع از منظر ولایت فقیه ویژگی خاصی دارد و باعث جذب شیعیان و غیر شیعیان زیادی در دنیا شده است وگرنه مراکز اسلامی زیادی به تبلیغ اسلام و تشیع می پردازند اما هیچ کدام از نظر موفقیت مانند مرکز اسلامی هامبورگ نیستند.


امام جماعت و مدیر موسسه امام رضا (ع) در برلین با اشاره به پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی که فرموده بودند مرکز اسلامی هامبورگ باید بیزاری امت اسلام از وهابیت را به دنیای غرب منتقل کند گفت: وهابیون در اروپا تبلیغات بسیاری دارند و صهیونیست ها با کمک مالی سعودی ها سعی دارند چهره بدی از تشیع خصوصا در میان نسل جوان نشان دهند.

 

صلاح الدین ترک ایلماز ادامه داد: به همین دلیل هر روز شاهد شعارهای فراوانی هستیم که در رسانه های مختلف علیه عقاید شیعه و ولایت فقیه مطرح می شود و سعی می کنند دیدگاه شیعه از مسائلی مانند جهاد و طاغوت را منفی نشان دهند.


وی در ادامه افزود: در حقیقت باید گفت شیعه در اروپا مظلوم است. اروپایی ها از وهابیت حمایت می کنند و آنها نیز هر روز بیشتر از دیروز به تبلیغات خود در رسانه های جمعی این کشورها ادامه می دهند. به همین دلیل باید امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مراکزی مانند مرکز اسلامی هامبورگ افزایش یابد.

 

امام جماعت و مدیر مسجد امام رضا (ع) در برلین در پایان گفت: البته نکته امیدوار کننده اینجا است که شیعیان اروپا با آن که از کشورهای مختلفی هستند اما دارای افکار مشابهی هستند، چرا که همه آنها به مرجعیت وابسته هستند و این مرجعیت باعث جمع شدن تمامی آنان در زیر پرچم ولایت می شود./990/ت301/ک

ارسال نظرات