۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۴۹۰۲۲
امام جمعه نکا:

روح استکبارستیزی ملت ایران به برکت آرمان‌های حسینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: به برکت نهادینه شدن آرمان های حسینی در نظام اسلامی امروز روح ایستادگی و استقامت در برابر استکبار جهانی در ملت ایران کاملاً پررنگ است.
امام جمعه نکاء

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، امام جمعه نکا، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ترویج ارزش‌های حسینی را راه برون رفت جامعه از بسیاری از مشکلات دانست و گفت: نهضت عظیم اسلامی نیز با بهره‌گیری از آرمان‌های نهضت عاشورا به یک الگوی جهانی برای ملت‌های دنیا تبدیل شده است.

 

وی با بیان این که آموزه های مکتب عاشورا زمینه تعالی حقیقی انسان را فراهم می‌کند، افزود: امروز ارزش‌های حقیقی مکتب حسینی در بسیاری از نهضت‌های عظیم تاریخی مشهود است.

 

امام جمعه نکا مبارزه با ظلم و حفظ عزت در برابر ستمگران و احیای ارزش های ناب دینی را مهم ترین آرمان های نهضت حسینی برشمرد و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان مهم ترین نهضت عظیم اسلامی ادامه دهنده حقیقی این آرمان های ارزشمند بوده و است.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که آرمان های قیام عاشورا الگویی حقیقی برای مبارزه‌های حقیقی امت اسلامی در برابر ظلم و دیکتاتوری بوده است، تصریح کرد: بیداری اسلامی که امروز در جهان شاهد آن هستیم به برکت آرمان های حسینی حاصل شده است.

 

امام جمعه نکا با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مرحله شکل‌گیری، مبارزه و پیروزی ادامه دهنده الگوی حسینی در این کشور بوده است، بیان داشت: امروز نیز آرمان‌های حسینی در بخش‌های مختلف این کشور نهادینه شده و ملت ایران اسلامی نیز ادامه دهنده ارزش‌های ناب عاشورایی هستند.

 

حجت الاسلام لائینی تشکیل یک دولت اسلامی در سطح جهان را نیازمند الگو گیری از آرمان‌های حقیقی عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: احیای ارزش های اسلامی به عنوان مهم ترین آرمان نهضت عاشورا می تواند نظام اسلامی در تحقق یک دولت یکپارچه اسلامی در جهان یاری کند.

 

وی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین آرمان‌ها و ارزش‌های قیام حسینی یاد کرد و افزود: تلاش برای نهادینه کردن این ارزش مهم نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب در جامعه است.

 

امام جمعه نکا ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان را یکی از دیگر از آرمان های نهضت حسینی برشمرد و با بیان این که ملت ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با ظلم و استکبار در جهان محسوب می شوند، بیان داشت: بسیاری از ملت های آزاده دنیا ملت ایران را الگوی استکبار ستیزی خود قرار داده اند.

 

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امروز شعار استکبار ستیزی به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در جهان نهادینه شده است، بیان داشت: نقش نظام اسلامی در آغاز حرکت های اسلام خواهانه و مقابله با استکبار در دنیا بسیار پر رنگ است.

 

امام جمعه نکا با بیان این که به برکت نهادینه شدن آرمان های حسینی در نظام اسلامی امروز روح ایستادگی و استقامت در برابر استکبار جهانی در ملت ایران کاملاً پررنگ است، خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای ادامه دهنده نهضت حسینی مقابله با استکبار و استعمار و دفاع از حقوق مظلومان عالم را یکی از اولویت‌های مهم خود می‌داند و بر این اصل مهم پایبند است.

 

وی بر ضرورت توجه به روح قیام امام حسین(ع) تأکید کرد و گفت: ایستادگی در برابر ظلم زمانه و مستکبران می تواند بزرگ‌ترین درس قیام عاشورا برای پیروان حقیقی این مکتب باشد./950/ت303/س

ارسال نظرات