۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۴۸۶۰۹
نتایج تحقیقات جدید نشان داد؛

جوانان مسلمان در هلند مذهبی تر شده اند

خبرگزاری رسا ـ تحقیقات جدیدی که توسط دولت هلند منتشر شده است نشان می دهد جوانان مسلمان این کشور نسبت به سابق مذهبی تر شده اند.
مسجد روتردام هلند

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری داچ نیوز، طبق تحقیقات منتشر شده تعداد جوانان مسلمانی که در هلند به مسجد می روند در سالهای اخیر افزایش یافته است و این گروه مذهبی تر شده اند.


تحقیقات جدید که توسط دولت هلند صورت گرفته در حقیقت نقض کننده گزارش قبلی است که در سال 2004 منتشر شد و نشان می داد جوانان مسلمان هلندی در حال فاصله گرفتن از مذهب هستند.


بین سالهای 1998 و 2011 میلادی تعداد مراکشی های مسلمانی که برای این تحقیقات از آنان نظرسنجی شده بود از نه درصد به سی و سه درصد افزایش یافت. ترک های مسلمان ساکن در کشور هلند نیز در همین بازه زمانی از نظر میزان حضور در مسجد ده درصد افزایش نشان دادند.


طبق این تحقیقات شصت و یک درصد از جوانان پانزده تا بیست و چهار ساله مراکشی که در هلند زندگی می کنند پنج وعده نماز واجب را به جای می آورند.


در پایان این گزارش آمده است: مسلمانان نسل دومی که به طور منظم و دائمی نماز می خوانند ارتباط بیشتری با سرزمین مادری خود احساس می کنند تا هلند. احتمال این که این دسته از جوانان در حلقه اعتقادی خانواده خود باقی بمانند بیشتر است و دیدگاه محافظه کارانه تری نسبت به موقعیت زنان و مسائلی مانند همجنس گرایی دارند. 


گفتنی است در حدود 825000 مسلمان در کشور هلند زندگی می کنند که اکثریت آنان ترک و مراکشی هستند. گروههای کوچک تری نیز از افغانستان، سومالی و عراق به این کشور مهاجرت کرده اند. طبق گزارش فوق، ایرانیانی که برای پناهندگی به هلند می روند اعتقادات ضعیف تری نسبت به سایر مسلمانان دارند./990/ب902/ک

ارسال نظرات