۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۴۸۴۵۹

روز عاشورا در یکی از شهرهای آلمان تعطیل اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ مقامات ایالت برمن آلمان پس از هامبورگ اعلام کردند که از این پس تعطیلات اسلامی از جمله روز عاشورا را به رسمیت می شناسند.
مسجدي در آلمان سخنراني رييس مجلس شوراي اسلامي در جمع عزاداران عاشوراي حسيني - ترکيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری در اسلام، پس از هامبورگ، ایالت برمن در شمال غربی آلمان نیز اعلام کرد که پس از هامبورگ، دومین ایالت از میان شانزده ایالت کشور آلمان است که تعطیلات اسلامی را به رسمیت می شناسد.


یانس بوئهرنسن شهردار برمن در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: من مفتخرم که اعلام کنم اسلام و مسلمانان بخشی از شهر و بخشی از زندگی ما هستند.


شهردار برمن از توافق نامه ای که روز جمعه با انجمن مسلمانان این شهر به امضا رسانده بود تمجید کرده و از به رسمیت شناخته شدن تعطیلات مسلمانان ابراز خوشحالی کرد.


وی افزود: امضای این تفاهم نامه نشان دهنده شناخت دوجانبه و احترام به ارزش های مشترک است.


این تفاهم نامه به مسلمانان شهر برمن اجازه خواهد داد در تعطیلات اسلامی به سر کار نروند، اگر چه بابت این تعطیلی حقوقی دریافت نمی کنند. 


البته این تفاهم نامه باید به وسیله پارلمان ایالتی برمن و همین طور مقامات شهری به تصویب برسد.


دو هفته پیش شهر هامبورگ در شمال آلمان نیز اعلام کرد تعطیلات مذهبی مسلمانان را به رسمیت می شناسد.


طبق تفاهم نامه ای که مسلمانان برمن با شهردار به امضا رسانده اند مقامات شهری متعهد شده اند که عید فطر، عید قربان و همین طور روز عاشورا را به عنوان تعطیلات رسمی مسلمانان به رسمیت بشناسند.


آلمان پس از فرانسه دومین کشور اروپایی از نظر میزان حضور مسلمانان محسوب می شود و اسلام پس از مسیحیت دومین دین در این کشور به شمار می رود.


طبق آمارهای دولتی بین 3.8 تا 4.3 میلیون مسلمان در آلمان زندگی می کنند و پنج درصد از کل جمعیت هشتاد و دو میلیون نفری این کشور اروپایی را تشکیل می دهند./990/ب901/ک

 

ارسال نظرات