۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۴۸۳۵۱
فرمانده جهاد اسلامی فلسطین:

امیدوارم تمامی کشورهای عربی مانند ایران رفتار کنند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه ای از نقش ایران در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت اسلامی تقدیر کرد و خواستار آن شد که کشورهای مدعی عربی نیز مانند ایران به حمایت از مقاومت بپردازند.
فرمانده جهاد اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری المانیتور، رمضان شلح فرمانده جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه ای اختصاصی با این پایگاه خبری اعلام کرد: این مقاومت است که مسیر اصلی رسیدن فلسطینیان به استقلال و حقوق خویش است و نه سیاست.


شلح در ادامه گفت: در تاریخ فلسطین مقاومت همواره یک منبع الهام بخش برای مردم ما بوده است تا بتوانند به مبارزه خود برای باز پس گیری حقوق و سرزمین های مادری خود ادامه دهند.


وی افزود: هیچ تضمینی وجود ندارد که دشمن صهیونیستی را بتوان از نوار غزه دور نگاه داشت، مگر آن که توانایی های نظامی قدرتمندی داشته باشیم که دشمن از آن بترسد.


فرمانده جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطینی و تلاش های سیاسی وی برای عضویت فلسطین در سازمان ملل گفت: ما باید به دنبال استراتژی دیگری باشیم که مقاومت هم جزئی از آن باشد. جهاد اسلامی می تواند وارد سیاست هم شود اما نه سیاستی که محمود عباس پس از امضای توافق نامه اسلو وارد آن شده است. این نوع سیاست از نظر ما یعنی تسلیم شدن در برابر دشمن. 


شلح در ادامه از نقش ایران در حمایت از مقاومت نیز تقدیر کرد و گفت: ایران هم پول و هم اسلحه در اختیار ما قرار داد و نیروهای ما را قادر ساخت که به اهدافی دورتر از همیشه مانند تل آویو و بیت المقدس نیز موشک شلیک کنیم.


وی بر روابط نزدیک و دوستانه خود با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده و گفت: احمدی نژاد شخصا به من زنگ زد و پیروزی در جنگ اخیر غزه را تبریک گفت.


وی در پایان گفت: ایران از ما در برابر دشمن صهیونیستی دفاع کرد. ایران از ما حمایت نظامی و مالی کرد و تمامی چیزهایی که ما برای ثابت قدم ماندن در سرزمین خود احتیاج داشتیم برای ما فراهم کرد. امیدوارم تمامی کشورهای عربی مانند ایران رفتار کنند./990/ب902/ک

ارسال نظرات