۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۴۸۳۳۲
در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد؛

نشست هفتگی انجمن اندیشه با موضوع بررسی حادثه عاشورا

خبرگزاری رسا ـ مرکز اسلامی انگلیس شاهد برگزاری نشست هفتگی انجمن اندیشه در محل این مرکز اسلامی بود و محققان و علاقه مندان با شرکت در این نشست به بررسی چرایی و اهمیت حادثه عاشورا پرداختند.
نشست هفتگي انجمن انديشه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز اسلامی انگلیس نشست هفتگی انجمن اندیشه خود را که جمعه هر هفته در محل این مرکز اسلامی برگزار می شود به بررسی چرایی و اهمیت حادثه عاشورا اختصاص داد.


در این نشست که با عنوان "چرا نباید عاشورا را فراموش کنیم؟" برگزار شد محققان و علاقه مندان به مسائل مذهبی به بیان نظرات و دیدگاههای خود پرداخته و با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.


محمد سعید بهمن پور معاون پژوهشی مرکز اسلامی انگلیس ریاست این نشست را بر عهده داشت و سه سوال به عنوان محورهای اصلی جلسه مطرح شده بود: چگونه باید یاد عاشورا را زنده نگاه داریم؟ آیا عزاداری کردن برای حادثه عاشورا باعث ایجاد تفرقه در میان مسلمانان می شود؟ این عزاداری ها به چه نحو باید صورت بگیرند؟

 

گفتنی است مرکز اسلامی انگلیس از مراکز فعال در تبلیغ اسلام و تشیع در خارج از کشور به شمار می رود و به مناسبت های مختلف مراسم های ویژه ای برگزار می کند. مراسم عزاداری امام حسین (ع) و یارانش به زبان های فارسی، اردو، انگلیسی و عربی در دهه اول محرم از جمله برنامه های این مرکز اسلامی بود که با استقبال گسترده شیعیان و ایرانیان مقیم انگلیس روبرو شد./990/ب902/ک
 

ارسال نظرات